חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

אני והורי

מטרות:

התבוננות של המשתתפים על הקשר עם ההורים

טקס פתיחה/ זמן מעבר:

– טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש
– אפשר טקס פתיחה קצר (כ-5 דקות) , ראו קובץ נפרד.

שער כניסה | גשר למשתתפים

אנחנו ממשיכים במפגש שלנו היום להתבונן בעדשת הילדות והמשפחה. המפגש שלנו יתמקד בקשר שיש לכם עם ההורים.

למנחה: אפשר לפתוח בשיתוף אישי, אולי בהצגת תמונה שלך עם הוריך ולספר קצת עליהם ועל הקשר שלכם, השינויים שעברו עליו.

התנסות | כרטיסיות דימויים או היגדים

למנחה:
להלן 2 אפשרויות לפעילות: פעילות ‘בית בשבילי’ מתחילה את ההתבוננות על הקשר עם ההורים דרך המושג הבית ומתקיימת בקבוצה גדולה. פעילות ‘היגדים’ יכולה להתקיים בקבוצה גדולה/ בזוגות ומתחילה את הנושא דרך קבלת החלטות ומעורבות ההורים בחיי הילד.

כרטיסיות- בית בשבילי
מפזרים על הרצפה כרטיסיות עם מילים:
• ארוחת צהרים
• כספומט
• חדר שינה
• אוזן קשבת
• חום ואהבה
• פריחה
• זכוכית מגדלת
• מריבות
• שיעורי בית
• ציפיות
• תחנת רכבת
• משטרה
• מיטה
• שייכות
• אווירה
• מקום בטוח
• ספקות
• שוני ביחד שגרה.

מבקשים מכל משתתף לבחור כרטיס אחד או יותר שעונה עבורו על השאלה: מה זה בית בשבילי?

היגדים
יוצאים החוצה או מתפרסים בכיתה.
מקריאים בכל פעם היגד- תלמידה או תלמיד שמסכימים איתו- לוקחים צעד אחד קדימה.

היגדים:
• דעתם של ההורים שלי חשובה לי כשאני צריך לקבל החלטות
• אני מתייעץ עם ההורים שלי על העתיד שלי
• ההורים שלי מקבלים בשבילי החלטות
• ההורים שלי חושבים שהבחירות שלי הן העניין שלי
• אם אני שלם עם ההחלטה שלי לא אכפת לי מה ההורים שלי יגידו
• ההורים שלי מעורבים בלמידה שלי
• אני משתף את ההורים שלי בקשיים סביב הלמידה
• ההורים שלי חושבים שבלי תעודת בגרות אין עתיד

תו”כ מסתכלים- איזה היגדים גורפים הרבה הסכמה, איפה יש התלבטויות וכו’.

(מטרת הפעילות היא להזמין תלמידים שלא מרבים להשתתף או לשתף לקחת חלק גם כן, כמובן שאפשר גם לפרוס בכיתה ולשוחח על היגדים/ להתחלק בזוגות ולדון בהם ועוד)

עיבוד

כרטיסיות- בית בשבילי
• נזמין את התלמידים לשתף- מה זה בית בשבילם?
• איך הקשר עם ההורים משפיע על ההרגשה של בית?
• אם האחים שלכם היו יושבים כאן- האם הם היו בוחרים משהו אחר מכם? מה זה לדעתכם אומר?

היגדים
• פורסים את ההיגדים ומתיישבים. משקפים את מה שראיתם תוך כדי הפעילות.
• מזמינים את התלמידים להרחיב ולשתף על היגדים שהסכימו/ לא הסכימו איתם.
מעמיקים את השאלות על כל היגד. לדוגמה- קבלת החלטות:
• באלו החלטות חשוב לנו שההורים שלנו ייקחו חלק? תנו גם דוגמאות
• עד כמה אתם מתייעצים? האם יש החלטות שבוחרים לא לשתף אותם?
• אלו אנשים נוספים משפיעים על קבלת ההחלטות שלכם?
• אנחנו מדברים על מעורבות והדעות של ההורים בחיים שלכם. בואו ננסה רגע להתבונן על הקשר שלכם- איזה מין קשר יש לכם?

העמקה

• בכל קשר יש טווח רחב שבצד אחד שלו יש קרבה גדולה, שיתוף, ובצד השני יכול להיות ריחוק או קושי. מישהו יכול לספר לנו משהו על הקשר עם ההורים בטווח הזה?
• מה זה אומר קרוב? מה מאפשר את הקרבה? מה מקל עליכם לשתף?
• עד כמה אתם מערבים את ההורים? האם הייתם רוצים אותם מעורבים יותר?
• מה לדעתכם מפריע לזה להיות כמו שאתם רוצים?
• האם אתם יכולים לשתף אותנו בזיכרון או חוויה שמספרת על זה?

סיכום המפגש

מסכמים את המפגש: איזה קולות שמענו, האווירה שהייתה במפגש, שיחה, שיתוף.