סגנונות והעדפות בלמידה

מטרות:

1. הבנה כי יש שיטות/ סגנונות למידה שמועדפים על התלמידים ומאפשרים להם למידה.
2. זיהוי שיטות/ סגנונות למידה מועדפים.

טקס פתיחה/ זמן מעבר:

– טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש.
– אפשר טקס פתיחה קצר (כ-5 דקות).

שער כניסה | גשר למשתתפים

אנחנו ממשיכים היום בעדשת הלמידה.

בפעם הקודמת דברנו על מה אתם אוהבים ללמוד, תחומי עניין שונים, ומה עוד הייתם רוצים ללמוד, מה מאתגר, מה כיף לכם ללמוד ועוד.

היום נדבר על ה‘איך’: איך אתם אוהבים ללמוד?

כל אחד אוהב ללמוד קצת אחרת, ומוצא דרכים שונות שעוזרות לו ללמוד, להבין, לשנן וליישם תחומים שונים. היכרות עם איך מועיל לכם ללמוד יכולה לעזור לשפר את הלמידה, ולהרחיב את תחושת המסוגלות להצליח ללמוד דברים חדשים.

למנחה: לבחירתך 2 מתודות להתנסות:

התנסות | דוכן פלאפל

1. עבודה אישית- כל משתתף מקבל דף (‘דוכן פלאפל’), ומסמן את העדפות הלמידה (התוספות)
2. שיתוף בזוגות או בקבוצות קטנות:
o משתפים: מה יש לך בפיתה?
o מה אף פעם אני לא אשים?
o איך בתכ’לס אני לומד/ת הכי טוב?
o מה ממש מפריע לי ללמוד?

התנסות | הרוח נושבת

בכל פעם מקריאים משפט, מי שמסכים איתו קם ומחליף במקום. לא מחליפים מקום עם מישהו שיושב צמוד אליך.

היגדים לדוגמה: (“הרוח נושבת לכיוון מי ש…”)

  • שאוהב ללמוד עם חברים
  • מעדיף ללמוד לבד
  • מסכם לעצמו דברים כשהוא לומד/ למבחן
  • מעדיף להקשיב וללא לכתוב/ לומד הכי טוב כשהוא רק מקשיב
  • אוהב לאתגר את עצמו בלמידה של דברים קשים
  • מעדיף ללמוד את מה שבא לו בקלות
  • מעדיף ללמוד עם הרבה הפסקות בין לבין
  • הכי מתאים לו ללמוד ברצף/ לעשות מרתונים של לימודים
  • מעדיף עבודות על פני מבחנים
  • מעדיף מבחנים על פני עבודות
  • אוהב ללמוד בשקט
  • אוהב לשמוע מוסיקה ברקע בזמן הלימודים
  • אוהב ללמוד בחדר מאד מואר
  • מעדיף ללמוד בשכיבה או בישיבה
  • הולך ללמוד כשכבר ממש חייבים (דד ליין מחר!)
  • לומד רק כשכועסים עליו/ דורשים ממנו
  • אוהב לנשנש/ לאכול מלא כשלומד
  • צריך לזוז הרבה תו”כ הלמידה

עיבוד

• מה למדתם מההתנסות: מה מאפיין את סגנון הלמידה שלכם?
• האם משהו התחדש או התחדד לכם?
• מה ממש לא מתאים לכם? למה?

העמקה

• עד כמה אתם מרגישים שאתם מודעים לאופני הלמידה המועדפים עליכם?
• נזמין את התלמידים לשתף בדוגמה/סיפור של הצלחה/חוסר הצלחה בהקשר ללמידה באופן שמתאים להם
• העמקה בהיגדים מסוימים, לדוגמה: למה להעדיף עבודות על פני מבחנים? מה שם עובד לכם טוב יותר?
• במה עוזרת הלמידה ביחד או בקבוצה?
• מתי טוב לכם ללמוד ברצף? מתי זה מתאים עם הרבה הפסקות?
• אלו עזרים (אוכל, קול, תנועה) מועילים או מפריעים? באיזה אופן?
• איך אתם יכולים לעזור לעצמכם ללמוד טוב יותר? הקח”ל יכול לעזור בכך?
• האם אתם יודעים לבקש או לדאוג שיהיו לכם את הדרכים האלה בבית/בקח”ל/בכלל?

סיכום המפגש

 עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…שחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש…

משקפים כיצד עבדה בקבוצה: השתתפות, צורת השיח, פתיחות, כנות וכו’