– טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש
– אפשר טקס פתיחה קצר (כ-5 דקות). ניתן לבחור טקס מטבלת טקסי הפתיחה
– אפשרויות נוספות :
במפגש שלנו היום נקדיש את הזמן להעמקת ההיכרות בינינו.
כזכור התצא”ם היא תכנית שמאפשרת לנו כקבוצה וכיחידים להרחיב את ההיכרות שלנו עם עצמנו כדי שנוכל להביא את עצמנו לידי להביא למימוש ולביטוי.
כשאנשים מכירים טוב יותר והקשר מעמיק אז מתאפשר גם להתנהג יותר בטבעיות, להיות עצמנו. כשתרגישו טבעי ונוח בקבוצה תהיו פנויים גם להשתתף, להתבטא באופן חופשי, לשאול שאלות את עצמכם ואת החברים.
שלכם, הקהילה, בית הספר… ועוד!
בבסיס התוכנית עומדת התפיסה שאם אדם מכיר את עצמו היטב, הוא יכול לחיות חיים מלאים יותר, מספקים ועשירים. המפגשים שלנו יהיו קבוצתיים, אבל התוכנית היא תוכנית אישית- איך זה מסתדר? אומנם התוכנית מתרחשת בקבוצה, אבל היא מיועדת להתבוננות אישית של כל אחת ואחד על עצמו.
במפגשים שלנו יהיו כל מיני התנסויות, משחקים, פעילויות שנדבר עליהן לאחר מכן וננסה ללמוד על עצמנו מתוכן.
בפועל- ניפגש אחת לשבוע, כאן כקבוצה, למשך לאורך כל שנת הלימודים.
אין פה מבחנים או מחברות, אבל אני בהחלט מקווה שנעשה הרבה למידה: למידה של כל אחד ואחת מכם על עצמו.
במפגש היום נסביר על התוכנית שאתם נכנסים אליה ונתנסה קצת.
בואו נתחיל,
בהמשך נרחיב ונענה על שאלות.
משחק שאלות 3,6,9
מחלקים לכל משתתף דף ועליו הוא כותב 3 סוגי שאלות* עבור תלמיד/ה אחר/ת בכיתה.
*(שאלות שמתייחסות לרגשות ומחשבות (פחות איסוף מידע).
סוגי השאלות מתחלקים לשאלות לפי רמות היכרות:
למנחים: אם לדעתכם התלמידים יתקשו- אפשר לחלק דף שאלות (ראו נספח) / לחשוב יחד ולכתוב על הלוח דוגמאות לשאלות.
משחקים:
התלמידים מסתובבים בחדר, ובמחיאת כף עוצרים ומול מי שנעמדו שואלים על איזו שאלה ירצו לענות: 3,6,9?
בהתאם לסוג/ מספר השאלה הם שואלים, ומקשיבים לתשובה ואז מתחלפים.
כך אפשר לקיים כמה סבבים.
משחק שאלות 3,6,9
—- > הרגשנו ששיתוף “קטן” יכול להגביר את החיבור ביננו. למשל: אחרי שמשתפים קל לנו יותר לפנות למישהו כדי לעבוד במשותף, אחרי שיתוף אנחנו מגלים נושאים משותפים שנרצה להמשיך ולדבר עליהם, אחרי שמקשיבים למישהו חשים יותר אמפתיה וקרבה.
(למנחה, כדאי לספק דוגמה ממשהו שחווית או ראית)
נעזוב רגע את המשחק ונדבר על קשרים ומה יוצר אותם:
עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דיברנו על…שיחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש…
זה המקום גם לשקף כמנחה איך ראית אותם כקבוצה: הקשבה, השתתפות, דיבור פתוח ועוד.
חשוב לי להגיד כמה מילים על מה שעברנו:
בשלב זה ניתן גם להזמין את המשתתפים להתבוננות משלהם על מה שהיה במפגש: איך הרגיש המפגש? השיחה בקבוצה?
נבנה באהבה על ידי היפוקמפוס