חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

מפגש 1 – הכרות + השאלות

מטרות המפגש:

א. תנועת הנפש לחזרה לביה"ס

ב. הצגה עצמית הדדית

ג. תיאום ציפיות לליווי של המנטור

ד. דרכי תקשורת

פתיחה/ זמן מעבר:

  • התכוונות לשיחה

    • על מנת להתחיל את התהליך עם התלמיד בזוית הכניסה המיטבית המיינדסט שאיתו המנטור מגיע לשיחה הוא סקרנות, קשר וחיבור בגובה העניים לזכור שהמשחק והשאלות הם רק שער להכרות שתיצור חיבור וקשר בין המנטור לתלמיד

    פתיחה של המחנך:

    • שיתוף במטרה- נפגשנו לשיחה ראשונית כדי שכשנכנס לכיתה כבר נכיר קצת

    כדי שנכיר קצת אני רוצה להראות לך תמונה מהחופשה האחרונה שלי- ולספר לך עליה

    רק אם מתאים לך אשמח שתראה תמונה שלך מהחופש- מתוך הגלריה, מהשבוע האחרון

    איך היה לך באירוע/טיול המצולם? ספר לי קצת על החופש שלך ?

שער כניסה | גשר למשתתפים

  • משחק מניפת שאלות

    אנחנו עכשיו נשחק את משחק השאלות, כל אחד בתורו יבחר קלף ושנינו נענה על השאלה שמופיעה בו (בקלף הראשון המורה עונה ראשון).

    הערה למורה- השאלות הן קלילות ויחד עם זה הן מהוות בסיס להעמקה קצרה- בהמשך מצורף דף עם רציונאל השאלה, שתי שאלות המשך וכלים להעמקה.   אין צורך לפתוח יותר מ3 קלפים.

סיכום המפגש

א הבעת תודה על השיתוף/על האמון /הכנות(למשל -תודה על ששיתפת אותי. שמחתי להכיר אותך מאמין שיהיה לנו כיף ומוצלח ביחד

ב. הסבר על חשיבות ההכרות ההדדית

ג. הסבר על הסטינג העתידי:

אני המחנך שלך אנחנו נפגש בשיעורי חינוך, במפגש קבוצתי מיוחד שנקרא תצא"ם שנספר עליו בהמשך.  בנוסף אני מלווה אותך בתהליך האישי שלך כאן, יהו לנו 6 מפגשים אישיים במהלך השנה ואני בשבילך לכל מה שאתה צריך

ד.יש משהו שחשוב לך להגיד לי ? שחשוב שאדע לקראת תחילת השנה?

  כדאי להחליף מספרי טלפון

לאחר המפגש

  • משלימים תיעוד (במחברת מלווה מנטור) , מסכמים ושומרים מידע חשוב למפגשים הבאים – הן לגבי הלך הרוח של התלמיד ומיהו, והן מבחינה רפלקטיבית: מה הבאתי כמנטור למפגש שהיה (למשל: יכולת לשאול שאלות, סקרנות, לחץ וכ"ו).