התבוננות על תמונת המצב הלימודית של התלמיד לאור 3 המיפויים האחרונים.
חיבור צרכי העומק של התלמיד לשערי הלמידה וחשיבה משותפת על בחירת שערי הלמידה לאור הצרכים.
גישור ופתיחה
תזכורת לפגישה הראשונה – מזכירים מה עלה בקלפים
מה נעשה כאן יחד היום? (1) העמקת היכרות, (2) התבוננות על השביל שלך באמצעות השאלונים, (3) נגדיר לאן רוצים להתקדם
התבוננות משותפת על השביל
עין טובה: שיתוף הדדי בחוויה חיובית שקשורה בתלמיד/ה ו/או בבית-הספר
הקבוצה: איך נסכם את התקופה האחרונה בבית-הספר? בקבוצה שלנו?
תזכורת לשאלונים: איך היה לענות עליהם? האם תוך כדי מענה התחדש משהו? תובנה?
תזכורת ל–6 צרכי העומק: כל שאלון עסק באחד מתוך 6 צרכי עומק – קשר, שייכות, ביטחון,(שעסקנו בהם במפגש הקודם) מסוגלות, אוטונומיה, מצפן פנימי
מזמינים את התלמיד/ה לשתף בשאלון/שאלה: על איזה שאלון את/ה רוצה שנסתכל ביחד? שאלה מסוימת? מה מיוחד בזה, שבחרת דווקא בו? מה את/ה רוצה לספר לי דרך זה?
מעמיקים את השיח: כשמסתכלים על כל התשובות, האם יש משהו לגביך שחוזר בו? איזה רגש זה מעורר בך? מה מפתיע אותך?
משתפים בשאלון/שאלה שבחרנו מראש: מה את/ה חושב/ת על זה? יש משהו שהיית רוצה לספר דרך השאלון/שאלה? האם יש משהו שחוזר על עצמו? משהו מפתיע?
[כדי לחבר לשערי הלמידה] מציגים את זירת בית-הספר לימודי: מה אפשר ללמוד על העדפות שלך בלימודים? מה אפשר ללמוד על תחושת המסוגלות שלך – באילו מקצועות היא גבוהה יותר ובאילו פחות? האם התחושה קשורה להעדפות שלך לגבי האופן שבו אתה לומד?
משמעות השביל
סיכום ההתבוננות +כיווני צמיחה
מציגים את תרשים המטרה (צרכי עומק הנוספים) – מבקשים למלא אותם ע”פ ההנחיות בדף
מתייחסים בחיוב לבחירות שבמרכז: אלו בעצם החוזקות שלך. במה זה בא לידי ביטוי, למשל?
מתייחסים לצירים האחרים: מה זה אומר שהסימון לא במרכז? מה חסר, כדי שיהיה במרכז?
מגלים דרכי צמיחה: מה לדעתך את/ה צריך/ה לעשות כדי להגיע לשם? איך אני יכול/ה לעזור?
חיבור לשערי למידה
מזכירים את ההתנסות בשערי הלמידה: איך היה לך? באיזה שער נהנית יותר, ולמה? איפה הרגשת שמתאים יותר טוב למאפייני הלמידה שלך?
מזכירים את הקשר בין התשובות בזירה הלימודית לשערים :למידה עצמאית / בחברה, צורך במורה / אין צורך במורה, העדפה לסרטונים ומדיה / קריאה וכתיבה, מקצועות מועדפים
מבססים את הקשר בין המאפיינים לשערים: איך המסוגלות האישית ומאפייני הלמידה יכולים להשפיע על העדפה לשער למידה?
חוזרים לטבלה בדף המטרות – מבקשים למלא אותה
מעמיקים: מהן העדפות התלמיד/ה וממה הן נובעות? האם קשורות בחוזקות ו/או באתגרים?
מתאמים ציפיות: הצוות יקח בחשבון את ההעדפות בשיבוצים, אך אין הבטחה שיתקבלו. בכל שער יש “רווח”, ונוכל לעבוד על כך
סיום
תזכורת למטרות הפגישה: (1) היכרות, (2) התבוננות על השביל, (3) כיווני פעולה
הוקרה: היה מעניין ופורה. תודה על השיחה ועל השיתוף. למדתי עליך ש_____ ואני עכשיו מבין/ה עוד יותר טוב כמה את/ה מוכשר/ת ובטוח/ה שתצליח/י בהמשך
רפלקציה: איך היתה לך הפגישה? מה למדת על עצמך? מה למדת על הקשר שלנו?
חיבור לשגרה: גם בין הפגישות המתוכננות, אני כאן בשבילך לשמוע ולסייע במה שצריך