חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

מפגש 3– העמקת היכרות וסיוע בחשיבה על השערים

איך מבטיחים שיווצר מפגש משמעותי?

הכוונה כללית ומספר טיפים שיעזרו ביצירת מפגש כזה. שווה לעקוב אחריהם וליישם. מניסיון : )

מתכוננים לשיחה

  • סטינג – מפנים זמן מספק, מוצאים מקום שקט ומשתיקים סלולרי
  • התכווננות מעשית – מכינים מראש מסכים / נושאים לשיחה, דף מטרות, ומחמאה לתלמיד/ה
  • התכווננות רגשית – מחליפים כובעים – מנטור אישי, לא מורה כיתתי

תוך כדי השיחה

  • אווירה – מחזיקים אנרגיה חיובית, מחייכים, מרימים ולא מורידים
  • סקרנות כלפי התלמיד והכלה – שומרים על ראש פתוח, הקשבה עמוקה
  • הדדיות – מדגימים, משתפים, נחשפים
  • מתעדים – ולא שוכחים

אחרי השיחה

  • משלימים תיעוד – מצלמים דפי מטרה, מסכמים ושומרים מידע חשוב
  • רפלקציה על התהליך – מה הייתי רוצה ליישם בהמשך הקשר עם התלמיד/ה?

מטרות המפגש

  1. התבוננות על תמונת המצב הלימודית של התלמיד לאור 3 המיפויים האחרונים.
  2. חיבור צרכי העומק של התלמיד לשערי הלמידה וחשיבה משותפת על בחירת שערי הלמידה לאור הצרכים.  

גישור ופתיחה

  1. תזכורת לפגישה הראשונה – מזכירים מה עלה בקלפים
  2. מה נעשה כאן יחד היום? (1) העמקת היכרות, (2) התבוננות על השביל שלך באמצעות השאלונים, (3) נגדיר לאן רוצים להתקדם

התבוננות משותפת על השביל

  1. עין טובה: שיתוף הדדי בחוויה חיובית שקשורה בתלמיד/ה ו/או בבית-הספר
  2. הקבוצה: איך נסכם את התקופה האחרונה בבית-הספר? בקבוצה שלנו?
  3. תזכורת לשאלונים: איך היה לענות עליהם? האם תוך כדי מענה התחדש משהו? תובנה?
  4. תזכורת ל6 צרכי העומק: כל שאלון עסק באחד מתוך 6 צרכי עומק – קשר, שייכות, ביטחון,(שעסקנו בהם במפגש הקודם) מסוגלות, אוטונומיה, מצפן פנימי
  5. מזמינים את התלמיד/ה לשתף בשאלון/שאלה: על איזה שאלון את/ה רוצה שנסתכל ביחד? שאלה מסוימת? מה מיוחד בזה, שבחרת דווקא בו? מה את/ה רוצה לספר לי דרך זה?
  6. מעמיקים את השיח: כשמסתכלים על כל התשובות, האם יש משהו לגביך שחוזר בו? איזה רגש זה מעורר בך? מה מפתיע אותך?
  7. משתפים בשאלון/שאלה שבחרנו מראש: מה את/ה חושב/ת על זה? יש משהו שהיית רוצה לספר דרך השאלון/שאלה? האם יש משהו שחוזר על עצמו? משהו מפתיע?
  8. [כדי לחבר לשערי הלמידה] מציגים את זירת בית-הספר לימודי: מה אפשר ללמוד על העדפות שלך בלימודים? מה אפשר ללמוד על תחושת המסוגלות שלך – באילו מקצועות היא גבוהה יותר ובאילו פחות? האם התחושה קשורה להעדפות שלך לגבי האופן שבו אתה לומד?

משמעות השביל

סיכום ההתבוננות +כיווני צמיחה

    1. מציגים את תרשים המטרה (צרכי עומק הנוספים) – מבקשים למלא אותם ע”פ ההנחיות בדף
    2. מתייחסים בחיוב לבחירות שבמרכז: אלו בעצם החוזקות שלך. במה זה בא לידי ביטוי, למשל?
    3. מתייחסים לצירים האחרים: מה זה אומר שהסימון לא במרכז? מה חסר, כדי שיהיה במרכז?
    4. מגלים דרכי צמיחה: מה לדעתך את/ה צריך/ה לעשות כדי להגיע לשם? איך אני יכול/ה לעזור?

חיבור לשערי למידה

  1. מזכירים את ההתנסות בשערי הלמידה: איך היה לך? באיזה שער נהנית יותר, ולמה? איפה הרגשת שמתאים יותר טוב למאפייני הלמידה שלך?
  2. מזכירים את הקשר בין התשובות בזירה הלימודית לשערים :למידה עצמאית / בחברה, צורך במורה / אין צורך במורה, העדפה לסרטונים ומדיה / קריאה וכתיבה, מקצועות מועדפים
  3. מבססים את הקשר בין המאפיינים לשערים: איך המסוגלות האישית ומאפייני הלמידה יכולים להשפיע על העדפה לשער למידה?
  4. חוזרים לטבלה בדף המטרות – מבקשים למלא אותה
  5. מעמיקים: מהן העדפות התלמיד/ה וממה הן נובעות? האם קשורות בחוזקות ו/או באתגרים?
  6. מתאמים ציפיות: הצוות יקח בחשבון את ההעדפות בשיבוצים, אך אין הבטחה שיתקבלו. בכל שער יש “רווח”, ונוכל לעבוד על כך

סיום

  1. תזכורת למטרות הפגישה: (1) היכרות, (2) התבוננות על השביל, (3) כיווני פעולה
  2. הוקרה: היה מעניין ופורה. תודה על השיחה ועל השיתוף. למדתי עליך ש_____ ואני עכשיו מבין/ה עוד יותר טוב כמה את/ה מוכשר/ת ובטוח/ה שתצליח/י בהמשך
  3. רפלקציה: איך היתה לך הפגישה? מה למדת על עצמך? מה למדת על הקשר שלנו?
  4. חיבור לשגרה: גם בין הפגישות המתוכננות, אני כאן בשבילך לשמוע ולסייע במה שצריך