נפנה את כיסאות המעגל, ונבקש מהתלמידים/ות להתהלך בחדר (אפשר גם להוסיף מוסיקה), תחילה הליכה איטית ובמהלך התרגיל אפשר לשנות את מהירות ההליכה, להפוך לריצה, קפיצה וכו', כאשר בכל פעם שאנחנו צועקים "עצור!" עליהם לעצור ולהיעמד מול משתתף אחר ולומר לו את האסוציאציה הראשונה שעולה לו לראש כאשר אומרים את המילה קבוצה (בכל פעם אסוציאציה אחרת).
נתחיל את התרגיל, ונאפשר למשתתפים/ות ולעצור כ-3 פעמים מול משתתף אחר.
בסיום התרגיל נחזור לישיבה במעגל ונאסוף את האסוציאציות שנאמרו במהלך המשחק.
במפגשי התצא"ם עד עכשיו התחלנו קצת להתקרב, להכיר טוב יותר אחד את השני, לשמוע מידע חדש, להכיר סיפורים.
היום נמשיך לשתף, ונסתכל על קבוצות בחיים שלנו: איזה קבוצות מקיפות אתכם? באילו מהקבוצות האלו אתם מרגישים נוח וטוב? באיזה לא? לאיפה אתם מרגישים שייכים?
התבוננות על קבוצות בחיינו, מעגלי שייכות, עוזרת לנו להרחיב את הידיעה על עצמנו, להכיר את עצמנו טוב יותר, והיא גם תוכל ללמד אותנו על מה נדרש מאיתנו כקבוצה כדי שכל אחד יוכל להרגיש כאן שייכות וחלק.
נתחיל בעבודה עצמית:
נחלק לכל משתתפ/ת את דף השתיל שלי לכתיבה וחשיבה במשך כמה דקות.
ההנחיות למילוי הדף: חישבו על קבוצה שאתם שותפים לה: בבית הספר/ חוג/ תנועת נוער/ משפחה/ תחום עניין משמעותי לכם או כל קבוצה אחרת.
וכתבו התייחסויות לנקודות שיש בדף ביחס לקבוצה הזו.
עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…שחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש…
בשלב זה ניתן גם להזמין את המשתתפים לרפלקציה: התבוננות על התהליך הקבוצתי, אופי השיח, המקום שבו הם לקחו במפגש.
נבנה באהבה על ידי היפוקמפוס