– טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש
– אפשר טקס פתיחה קצר (כ-5 דקות) , ראו קובץ נפרד.
שלום לכולם,
אנחנו ממשיכים היום בעדשת המשפחה. סיימנו את המפגש הקודם עם בקשה- לשוחח עם ההורים ולשמוע על עצמכם קצת.
המפגש שלנו היום יעסוק בבית שלנו, בקשרים המשפחתיים שבו. נתבונן על הדבר הזה, שלפעמים הוא מובן מאליו, תומך, עוזר, מאפשר, מחייב, לפעמים הוא גם סוער וקשה, וננסה לראות איפה נמצא כל אחד ואחת מכם פה בקשת הרגשות והמחשבות, ומה אתם חושבים ומרגישים על המקום הזה.
לפניכם 2 אפשרויות להתנסות- קבוצתית ואישית.
מעגלים מדברים (אפשר לבחור חלק מהשאלות)
• מחלקים את המשתתפים ל-2 מעגלים שווים (אם לא שווה- אז שלישייה שבה זוג נמצא באחד המעגלים), כאשר מעגל אחד נמצא בתוך המעגל השני.
• בכל פעם מקריאים שאלה ומבקשים מהתלמידים לדון במה במשך 2-3 דקות, כאשר שני הצדדים משתפים. בתום הזמן, אחד המעגלים זז קדימה והזוגות מתחלפים ודנים בשאלה אחרת.
השאלות:
• למי אתם דומים בבית? ממי אתם ממש הפוכים?
• עם מי הקשר הכי משמעותי שלכם בבית? ספרו עליו קצת…
• ספרו על האחים שלכם הקשר איתם
• מה מקרב ומאחד אתכם בבית?
• אלו משפט/ים אומרים הרבה אצלכם בבית?
• אלו ערכים נוכחים אצלכם?
• מה התחביב המשפחתי שלכם? מה אתם אוהבים לעשות ביחד?
• ספרו על זיכרון משפחתי משמעותי
• מה נחשב אצלכם בבית? על מה משבחים?
הקיר המשפחתי
מחלקים לכל משתתף דף ‘קיר משפחתי’ למלא.
אפשר לשתף בזוגות/ שלשות לאחר הכתיבה
• איך היה בתרגיל? שתפו בתובנה, מחשבה שעלתה לכם
• איזו שאלה “תפסה” (העסיקה) אתכם?
• מי רוצה לשתף איך הייתה השיחה עם ההורים? דמיון/ שוני, תכונות, התנהגות… מה אתם חושבים על מה שהם אמרו?
• איך אתם חושבים שרואים/ תופסים אתכם בבית?
• מה דעתכם על זה? האם הייתם רוצים להיות במקום אחר?
• דברנו על שונה ודומה- האם הדמיון מייצר קשר משמעותי ביניכם? עם מי יש לכם קשר משמעותי בבית? מה מאפשר את הקשר הזה?
• אפשר להזמין את המשתתפים לספר סיפור משפחתי קצר שמספר משהו עליהם כמשפחה. נשאל: מה זה מספר על המשפחה? מה זה מספר עליך?
אפשרות להמשך העמקה אישית- קשר משפחתי (בבית/ זמן פנוי)
מחלקים לכל משתתף דף בו הוא ממלא את שמות בני המשפחה ומתייחס לשאלות.
מסכמים את המפגש: איזה קולות שמענו, האווירה שהייתה במפגש, שיחה, שיתוף.
נבנה באהבה על ידי היפוקמפוס