חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

מה חשוב לי בחברות?

מטרות:

  1. זיהוי ערכים והתנהגויות שחשובים בחברות 
  2. המשך בירור המושג חברות
  3. העמקה בצורך העומק קשר דרך התבוננות על המושג חברות

טקס פתיחה/ זמן מעבר:

  • טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש 
  • אפשר טקס פתיחה קצר (כ-5 דקות) , ראו קובץ נפרד

שער כניסה | גשר למשתתפים

שלום לכולם, 

אנחנו ממשיכים היום בעדשת החברות.

במפגש הקודם דברנו דרך היגדים שונים על מה זה חברות. היום נעמיק קצת יותר בשאלה הזו, ונראה אלו התנהגויות והערכים חשובים לכם, ומה מהם בא לידי ביטוי בקשרים האישיים שלכם.  

התנסות| שוק ערכים

שוק ערכים 

  • מדפיסים ‘שטרות ערכים’, ומחלקים למשתתפים כך שכול משתתף יקבל מספר זהה של שטרות.   
  • מבקשים מהמשתתפים להסתובב בכיתה ולאסוף את הערכים שמייצגים בעיניהם חברות טובה, נעימה.  
  • איך אפשר לאסוף ערכים? 
    • להחליף עם משתתפים אחרים (1 תמורת 1) 
    • להצטרף למשתתפ/ת נוספ/ת כדי לאסוף יחד 
    • לתת בלי תמורה ערכים שאני לא מתחבר/ת אליהם 

עיבוד

  • איך הייתה ההתנסות עבורכם? 
  • בואו ונראה מה אספתם: האם הצלחתם להשיג את כל מה שרציתם? איך הצלחתם להשיג? 
  • התבוננו על קבוצת הערכים בידיים שלכם- האם זה המתכון לחברות טובה? 

העמקה

  • מה זו חברות טובה בעיניכם?  
  • בחרו ערך אחד או יותר שתלמידים רבים בחרו ושאלו: 
  • מה זה אומר פתיחות/ כנות/ נאמנות?  
  • מה מאפשר בחברות את הערך הזה? 
  • האם הערך הזה מתקיים בכל החברויות שלכם בצורה זהה?  
  • האם כל הערכים שחשובים לכם יכולים להתקיים בחברות אחת? (נסו לחשוב על עצמכם ועל חברות שהיא קרובה לליבכם) 
  • האם יש דברים שאתם לא מתפשרים עליהם בחברות? 

סיכום המפגש

עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…שחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש… 

זה המקום גם לשקף כמנחה איך ראית אותם כקבוצה: הקשבה, השתתפות, דיבור פתוח ועוד. בשלב זה ניתן גם להזמין את המשתתפים להתבוננות משלהם על מה שהיה במפגש: איך הרגיש המפגש? השיחה בקבוצה?