חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

אני בבית

מטרות:

  1. התבוננות אישית על עצמנו במשפחה
  2. העמקת הקשר, השייכות וההיכרות בין חברי הקבוצה

טקס פתיחה/ זמן מעבר:

  • טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש
  • אפשר טקס פתיחה קצר: אם היו שואלים את המשפחה שלי איזה חיה אני בבית- מה הם היו אומרים?

כל משתתף מספר בקצרה על החיה שהוא בבית בד”כ.

שער כניסה | גשר למשתתפים

במפגשים הקודמים הרחבנו את ההתבוננות על עצמנו בתקופה הזו: הרגשות, התחושות, דאגות, החוזקות שלנו.

המפגש של היום ימשיך להרחיב את ההתבוננות שלנו על עצמנו בתקופה הזו בבית, עם המשפחה.

התנסות| כתיבה אישית ושיתוף

עבודה אישית

  • נחלק לכל משתתף דף לכתיבה אישית. את הדף נחלק ל-2 ונכתוב:
  • בצד 1- (מאז תחילת המלחמה) האם חלו שינויים בבית שלי? מה השתנה? (גיוס, סדר יום, משימות, נוכחות…)
  • בצד ה-2- מה נשאר אותו הדבר? תארו 3-4 סיטואציות מצבים שנשארו אותו הדבר
  • במקום כתיבה אישית אפשר: חלוקה לזוגות ואז לספר לבן הזוג על השונה והדומה/ כתיבה אישית על פתק של 2-3 סיטואציות דומות או שונות ואז שיתוף סיטואציה לבחירה בזוגות

עיבוד

  • נזמין את התלמידים לשתף: שינוי קטן ששמו לב אליו (או גדול), או משהו שבכלל לא השתנה בבית.
  • מה למדתם מהכתיבה על המשפחה?
  • אם נניח ציר דמיוני (אפשר לצייר על הלוח) שבצד אחד יש בו “פחות” ובצד השני “יותר”-  איך השינויים משפיעים עליכם? (לדוגמה- בגלל שכולם בבית אני צריך יותר שקט, פרטיות)
  • באיזה אופן השינויים האלו משפיעים עליכם?

העמקה

  • לכל אחד באופן טבעי יש תפקיד או כמה תפקידים בבית. נניח על הרצפה כרטיסיות עם שמות של תפקידים שונים. נזמין את התלמידים להתבונן בכרטיסיות ולבחור כרטיס או שניים שמתארים אותם בבית- במערכת היחסים עם ההורים, האחים.

(זום: נציג את הכרטיסיות/ נשלח בצ’אט)

נזמין את התלמידים לספר על עצמם דרך הכרטיס.

  • האם משהו השתנה בתפקיד שלכם בתקופה האחרונה? מה זה עושה לכם?
  • האם יש תפקיד אחר שהייתם רוצים לקחת?

סיכום המפגש

לחלקנו/ כולנו המלחמה יוצרת שינויים בבית, וראינו שזה משפיע עלינו בהתנהגות, במחשבות, בתפקיד שלנו. השינויים האלו יכולים גם להיות הזדמנות, לשנות או להרחיב את התפקיד שלנו, לתת מעצמנו יותר עבור המשפחה שלנו.

נסכם את המפגש ברמת הקבוצה: מה למדנו, ראינו אלו קולות שמענו. זה המקום גם לשקף כמנחה איך ראית אותם כקבוצה (דיבור פתוח, שיתוף, הקשבה), ולסיים במסר מחזק על הכוחות שיש בכל אחת ואחד מאיתנו להתמודד עם התקופה הזו.