דוגמאות:
במפגש שלנו היום נקדיש את הזמן להעמקת ההיכרות בינינו.
כזכור התצא”ם היא תכנית שמאפשרת לנו כקבוצה וכיחידים להרחיב את ההיכרות שלנו עם עצמנו כדי שנוכל להביא את עצמנו לידי להביא למימוש ולביטוי.
כשאנשים מכירים טוב יותר והקשר מעמיק אז מתאפשר גם להתנהג יותר בטבעיות, להיות עצמנו.
כשתרגישו טבעי ונוח בקבוצה תהיו פנויים גם להשתתף, להתבטא באופן חופשי, לשאול שאלות את עצמכם ואת החברים.
זה מה שנתחיל לעשות היום, ונמשיך לאורך השנה.
בסוף המפגש – אשלח קישור למשחקון קצר בנושא של המפגש (היכרות, קשרים). אני מזכירה שההתייחסויות שלכם ישמשו אותנו במפגש האישי שלי עם כל אחד ואחת מכם.
משחק שאלות 3-6-9
מחלקים לכל משתתף דף עם 3 סוגי שאלות.
השאלות מחולקות לפי רמת האנטימיות / רמת ההיכרות…
קישור לקנבה – למשחק: 3-6-9 – למי שרוצה להוריד, להוסיף לשנות.
הפעילות:
התלמידים מסתובבים בחדר, ובמחיאת כף עוצרים ומול מי שנעמדו שואלים על איזו שאלה ירצו לענות: 3,6,9?
בהתאם לסוג/ מספר השאלה הם שואלים, ומקשיבים לתשובה ואז מתחלפים.
כך אפשר לקיים כמה סבבים.
משחק שאלות 3-6-9
—- > הרגשנו ששיתוף “קטן” יכול להגביר את החיבור ביננו. למשל: אחרי שמשתפים קל לנו יותר לפנות למישהו כדי לעבוד במשותף, אחרי שיתוף אנחנו מגלים נושאים משותפים שנרצה להמשיך ולדבר עליהם, אחרי שמקשיבים למישהו חשים יותר אמפתיה וקרבה.
(למנחה, כדאי לספק דוגמה ממשהו שחווית או ראית)
נעזוב רגע את המשחק ונדבר על קשרים ומה יוצר אותם:
אז כדי לסכם, תנסו לחשוב על הקשרים המשמעותיים בחיים שלכם, מה יוצר אותם? (למנחה, שים לב אם עולים: אמון, רצף היכרות, סיוע, תשומת לב, דברים משותפים, חוויות משותפות)
עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דיברנו על…שיחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש…
זה המקום גם לשקף כמנחה איך ראית אותם כקבוצה: הקשבה, השתתפות, דיבור פתוח ועוד.
חשוב לי להגיד כמה מילים על מה שעברנו:
בשלב זה ניתן גם להזמין את המשתתפים להתבוננות משלהם על מה שהיה במפגש: איך הרגיש המפגש? השיחה בקבוצה?
תפתחו בבקשה טלפונים/מחשבים, ותיכנסו ללינק שאני שולח לכם עכשיו. יש שם 3-6-9 קצר שממשיך את מה שעשינו היום לחיים שלכם.
נבנה באהבה על ידי היפוקמפוס