חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

מפגש 2: העמקת הכרות לאור מיפוי 3 צרכי העומק וחוזה

איך מבטיחים שיווצר מפגש משמעותי?

הכוונה כללית ומספר טיפים שיעזרו ביצירת מפגש כזה. שווה לעקוב אחריהם וליישם. מניסיון : )

מתכוננים לשיחה

  • סטינג – מפנים זמן מספק, מוצאים מקום שקט ומשתיקים סלולרי
  • התכווננות מעשית – מכינים מראש מסכים / נושאים לשיחה, דף מטרות, ומחמאה לתלמיד/ה

התכווננות רגשית – מחליפים כובעים – מנטור אישי, לא מורה כיתתי

תוך כדי השיחה

  • אווירה – מחזיקים אנרגיה חיובית, מחייכים, מרימים ולא מורידים
  • סקרנות כלפי התלמיד והכלה – שומרים על ראש פתוח, הקשבה עמוקה
  • הדדיות – מדגימים, משתפים, נחשפים

מתעדים – ולא שוכחים

אחרי השיחה

  • משלימים תיעוד – מצלמים דפי מטרה, מסכמים ושומרים מידע חשוב
  • רפלקציה על התהליך – מה הייתי רוצה ליישם בהמשך הקשר עם התלמיד/ה?

מטרות המפגש:

מהלך / שאלות ואמירות לדוגמה

  • יצירת תיאום ציפיות “וחוזה” לגבי המפגשים המשותפים
  • התבוננות אישית של התלמיד על התחומים הרגשי/החברתי/בית/אחה”צ – דרך מפת 3 המיפויים הראשונים שלו
  • זיהוי חוזקות ומקומות לעבודה דרך המיפויים

גישור ופתיחה

המשכיות +  מטרות המפגש

  1. תזכורת לפגישה הראשונה – מזכירים מה עלה בקלפים
  2. מה נעשה כאן יחד היום? (1) העמקת היכרות, (2) התבוננות על השביל שלך באמצעות השאלונים, (3) נגדיר לאן רוצים להתקדם

תיאום ציפיות לתהליך

תיאור התהליך + “חוזה”

  1. חיבור למפגשים הקבוצתיים והמטרה שלהם: פיתוח הקבוצה וגם צמיחה של כל חבר/ה בה
  2. המפגשים האישיים כתהליך מקביל: כדי שנכיר יותר טוב, וכדי שאוכל לעזור לך להתקדם
  3. חשוב לי: נקפיד על זמנים, נהיה כנים, נפתח ונשתף, נשמור על הפרטיות של תוכן השיחות
  4. מה חשוב לך שיקרה בפגישות שלנו? מה הבקשות שלך ממני בפגישות המשותפות שלנו?

התבוננות משותפת על השביל

השביל של התלמיד/ה מבעד לעיניו/ה

  1. עין טובה: שיתוף הדדי בחוויה חיובית שקשורה בתלמיד/ה ו/או בבית-הספר
  2. הקבוצה: איך נסכם את התקופה האחרונה בבית-הספר? בקבוצה שלנו?
  3. תזכורת לשאלונים: איך היה לענות עליהם? האם תוך כדי מענה התחדש משהו? תובנה?
  4. תזכורת ל3 צרכי העומק: כל שאלון עסק באחד מתוך 3 צרכי עומק – קשר, שייכות, ביטחון.
  5. מזמינים את התלמיד/ה לשתף בשאלון/שאלה: על איזה שאלון את/ה רוצה שנסתכל ביחד? שאלה מסוימת? מה מיוחד בזה, שבחרת דווקא בו? מה את/ה רוצה לספר לי דרך זה?
  6. מעמיקים את השיח: כשמסתכלים על כל התשובות, האם יש משהו לגביך שחוזר בו? איזה רגש זה מעורר בך? מה מפתיע אותך?
  7. משתפים בשאלון/שאלה שבחרנו מראש: מה את/ה חושב/ת על זה? יש משהו שהיית רוצה לספר דרך השאלון/שאלה? האם יש משהו שחוזר על עצמו? משהו מפתיע?

מזכירים שבמפגש הזה נתמקד באחת מ3 הזירות: משפחה, ביה”ס חברתי, אחה”צ את ביה”ס לימודי נשאיר למגש הבא

מפגש 2: העמקת הכרות לאור מיפוי 3 צרכי העומק וחוזה

משמעות השביל | סיכום ההתבוננות +כיווני צמיחה

מציגים את 2 תרשימי המטרה (צרכי עומק וזירות) – מבקשים למלא אותם ע”פ ההנחיות בדף

  1. מתייחסים בחיוב לבחירות שבמרכז: אלו בעצם החוזקות שלך. במה זה בא לידי ביטוי, למשל?
  2. מתייחסים לצירים האחרים: מה זה אומר שהסימון לא במרכז? מה חסר, כדי שיהיה במרכז?
  3. מגלים דרכי צמיחה: מה לדעתך את/ה צריך/ה לעשות כדי להגיע לשם? איך אני יכול/ה לעזור?

סיום

  1. תזכורת למטרות הפגישה: (1) היכרות, (2) התבוננות על השביל, (3) כיווני פעולה
  2. הוקרה: היה מעניין ופורה. תודה על השיחה ועל השיתוף. למדתי עליך ש_____ ואני עכשיו מבין/ה עוד יותר טוב כמה את/ה מוכשר/ת ובטוח/ה שתצליח/י בהמשך
  3. רפלקציה: איך היתה לך הפגישה? מה למדת על עצמך? מה למדת על הקשר שלנו?
  4. חיבור לשגרה: גם בין הפגישות המתוכננות, אני כאן בשבילך לשמוע ולסייע במה שצריך