חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

התמדה – יוצאים לדרך

מטרת המפגש

  1. המשתתפים יתרגלו במפגשים הקרובים התמדה לעבר מטרה מסוימת
  2. המשתתפים ישלבו כלים שונים (הגדרת מטרה, מודל ענ”ף, הקבוצה) בתרגול התמדה לעבר מטרה
  3. חיזוק תחושת המסוגלות האישית של המשתתפים בתנועה לעבר מטרה בהתמדה

טקס פתיחה/ זמן מעבר

  • טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש
  • אפשר טקס כניסה/ טקס מעבר שמסייע לתלמידים לעבור מהפעילות הקודמת למפגש התצא”מ ולהתכנס אליו.

גשר למשתתפ/ת

אנחנו ממשיכים היום במפגש השלישי בסדרת מפגשי ההתמדה שלנו.

במפגש הראשון דברנו על דברים שאנחנו מצליחים להתמיד בהם (וגם מה שלא), במפגש השני על קושי בהתמדה.

בשני המפגשים הקרובים (וכמובן שנמשיך ללוות את הנושא גם במפגשים בנושאים ארחים) נתרגל התמדה!

 

כמו כל מיומנות, לדבר עליה מסייע לעלות למודעות, אבל לתרגל אותה מסייע להצמיח את השריר!

בסיום המפגש הקודם בקשנו מהתלמידים לחשוב את מטרה שהיו רצים להשיג.

  • האם חשבו על משהו?

מזמינים את מי שרוצה לשתף

התנסות

קליעה למטרה

  • התנסות לחימום, וגשר להמשך הפעילות
  • מציירים את הלוח עיגולים למשחק קליעה למטרה
  • בכל עיגול כותבים קטגוריה, לדוגמה: מערכת יחסים/ קח”ל/ אישי/ חברים/ משפחה/ אמוני וכו’
  • מזמינים את התלמידים לעמוד בשורה, ולקלוע עיגול פלסטלינה גדול לעבר התחום שהיו רוצים לשפר/להשיג מטרה. אפשר לשאול לפני הקליעה לאן הם מכוונים.

 

הגדרת מטרה לנוע בהתמדה

  • כדי לתרגל התמדה נבחר מטרה לנוע אליה. זו יכולה להיות כמובן כל מטרה שחשובה לתלמיד/ה.
  • איך מגדירים מטרה? הרבה פעמים אנחנו חושבים על מטרות בצורה קצת מעורפלת, מטרתו של התרגיל הבא היא להגדיר את המטרה בצורה פשוטה ונגישה.
  • נחלק לכל משתתף את דף מודל חבית”ה להגדרת מטרה, נסביר ולאחר מכן ניתן לתלמידים זמן למלא.

 

מודל חבית”ה

חבית”ה – ראשי תיבות לעקרונות להגדרה מדויקת של מטרות. נדגיש כי בכתיבת המטרה- הניסוח מאד חשוב, בזה עוסק ‘המתכון’.

  • ח- המטרה בצורה חיובית ולא על דרך השלילה (דוגמה לניסוח שלילי: אני לא מאחר לשיעורים, דוגמה לניסוח חיובי: אני מגיע לשיעורים בזמן).
  • ב-המטרה תלויה רק בי ולא באחרים.
  • י-  ידידותית למשתמש/ת- המטרה נוחה לי, מתאימה לי כרגע, עושה לי טוב לחשוב עליה מתממשת.
  • ת- יש תאריך למטרה- זהו התאריך שאני מעריך שהמטרה תממש בו.
  • ה-המטרה מנוסחת בזמן הווה (לדוגמה: אני מקדיש זמן קבוע לבילוי עם הסבים שלי, ולא – אני אקדיש זמן קבוע).

עיבוד

  • את העיבוד אפשר לבצע בזוגות/קבוצות קטנות
  • משתפים בבחירת המטרה (אפשר לכתוב את השאלות על הלוח):
    -האם הייתה התלבטות?
    – למה המטרה חשובה לך? עד מתי תרצה/י להשיג אותה?
    – במה תצטרכ/י להתמיד כדי להשיג את המטרה? למשך כמה זמן?

העמקה

  • מזמינים את התלמידים לשתף בקבוצה הגדולה במטרה שבחרו ובצעדים בדרך אליה (במה הם צריכים להתמיד)
  • עד כמה המטרה חשובה בעיניכם?
  • כמה מוטיבציה יש להשיג אותה?
  • נזכיר כי במפגשים האלו אנחנו מתרגלים את שריר ההתמדה, ולכן כדאי לבחור דבר או שניים שמשרת את המטרה שלכם, שהוא בר ביצוע עבורכם, ושאתם יכולים להתמיד בו עד להשגת המטרה.
  • נחלק לכל תלמיד פתק קטן ובו הוא יכתוב את הדבר בו יתמיד בתקופה הקרובה עד להשגת המטרה. את הפתקים כדאי לשמור אצל התלמידים/מנחה
  • מה אתם צריכים כדי להתמיד בדבר הזה? (חברים/תזכורת וכו’…)

בשבוע  הבא כשניפגש פה – מה תספרו לנו לדעתכם על ההתמדה בנושא זה?

סיכום המפגש

במפגש היום הכרנו כלים למיומנות ההתמדה, ואנחנו עכשיו יוצאים לדרך של חיזוק השריר.

למפגש הבא – המשימה שלכם היא ביצוע תחום ההתמדה שבחרתם בו.