חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

גשר לקשר

מטרות

  1. חיזוק קשרים בינאישיים של המשתתפים בקבוצה
  2. הצגת הצורך בהיכרות כדי להעמיק את הקשר והחיבור בין חברי הקבוצה.

טקס פתיחה/ זמן מעבר

    • טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש
    • אפשר טקס פתיחה קצר (כ-5 דקות). הטקס נקבע על-ידי המנחה, וכעיקרון חוזרים עליו בפתיחה של כל אחד מהמפגשים הבאים.

    דוגמאות:

שער כניסה גשר למשתתפים

במפגש שלנו היום נקדיש את הזמן להעמקת ההיכרות בינינו.

כזכור התצא”ם היא תכנית שמאפשרת לנו כקבוצה וכיחידים להרחיב את ההיכרות שלנו עם עצמנו כדי שנוכל להביא את עצמנו לידי להביא למימוש ולביטוי.
כשאנשים מכירים טוב יותר והקשר מעמיק אז מתאפשר גם להתנהג יותר בטבעיות, להיות עצמנו.

כשתרגישו טבעי ונוח בקבוצה תהיו פנויים גם להשתתף, להתבטא באופן חופשי, לשאול שאלות את עצמכם ואת החברים.

זה מה שנתחיל לעשות היום, ונמשיך לאורך השנה.
בסוף המפגש – אשלח קישור למשחקון קצר בנושא של המפגש (היכרות, קשרים). אני מזכירה שההתייחסויות שלכם ישמשו אותנו במפגש האישי שלי עם כל אחד ואחת מכם. 

התנסות

משחק שאלות 3-6-9

 מחלקים לכל משתתף דף עם 3 סוגי שאלות.
השאלות מחולקות לפי רמת האנטימיות / רמת ההיכרות…

 

קישור לכרטיסיות למשחק: 3-6-9

 

קישור לקנבהלמשחק: 3-6-9 – למי שרוצה להוריד, להוסיף לשנות.

 

הפעילות:

התלמידים מסתובבים בחדר, ובמחיאת כף עוצרים ומול מי שנעמדו שואלים על איזו שאלה ירצו לענות: 3,6,9?

בהתאם לסוג/ מספר השאלה הם שואלים, ומקשיבים לתשובה ואז מתחלפים.

כך אפשר לקיים כמה סבבים.

עיבוד

משחק שאלות 3-6-9

  • איך היתה החוויה?
  • על איזה מספר/סוג שאלות קיבלתם יותר תשובות? למה?
  • איך הרגיש לענות על 3, על 6 ועל 9? למה? ואיך הרגיש לשאול?
  • האם עצם זה שהקשבתם ושיתפתם יכול לשנות משהו ביניכם?
  • האם היו שאלות שהיה קל יותר לענות עליהן? מהן? האם היו שאלות שהיה קשה יותר לענות עליהן? מהן?
  • חוץ מהתוכן של השאלות והתשובות – מה עוד קרה ב’מפגשים’ הקטנים האלה? שימו לב לשפת גוף שהייתה שם (חיוך, לחיצת יד, חיבוק וכד’) ולתחושה

 

—- > הרגשנו ששיתוף “קטן” יכול להגביר את החיבור ביננו. למשל: אחרי שמשתפים קל לנו יותר לפנות למישהו כדי לעבוד במשותף, אחרי שיתוף אנחנו מגלים נושאים משותפים שנרצה להמשיך ולדבר עליהם, אחרי שמקשיבים למישהו חשים יותר אמפתיה וקרבה.

(למנחה, כדאי לספק דוגמה ממשהו שחווית או ראית)

העמקה

נעזוב רגע את המשחק ונדבר על קשרים ומה יוצר אותם:

  • האם תוכלו לשתף אותנו במקרה, ששיתפתם או הקשבתם וזה שינה משהו ביחסים ביניכם?
  • תחשבו על מעגלים שונים בחיים שלכם. עם מי בעצם יש לכם קשרים משמעותיים? אילו סוגים של אנשים?

אז כדי לסכם, תנסו לחשוב על הקשרים המשמעותיים בחיים שלכם, מה יוצר אותם? (למנחה, שים לב אם עולים: אמון, רצף היכרות, סיוע, תשומת לב, דברים משותפים, חוויות משותפות)

סיכום המפגש

עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דיברנו על…שיחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש…

זה המקום גם לשקף כמנחה איך ראית אותם כקבוצה: הקשבה, השתתפות, דיבור פתוח ועוד.

חשוב לי להגיד כמה מילים על מה שעברנו:

  • קשרים הם דבר חשוב בחיים שלנו – החיים שלנו מושפעים מאוד מקשרים
  • יש כל מיני סוגים של קשרים, ויש תנאים ליצירת קשרים
  • חשוב לי להגיד שקשרים הם דבר דינאמי ויכולים להשתנות, ובידינו לשנות אותם.
  • כאן בקשה לכל אחד מכם: עד המפגש הבא – לחשוב עם מי הייתם רוצים לחזק את הקשר, ולבצע פעולה קטנה בכיוון הזה. בתחילת המפגש הבא אבקש מכם לשתף אותנו במה שעשיתם

בשלב זה ניתן גם להזמין את המשתתפים להתבוננות משלהם על מה שהיה במפגש: איך הרגיש המפגש? השיחה בקבוצה?

 

תפתחו בבקשה טלפונים/מחשבים, ותיכנסו ללינק שאני שולח לכם עכשיו. יש שם 3-6-9 קצר שממשיך את מה שעשינו היום לחיים שלכם.