פה בקבוצה, החברים שלכם, המשפחה שלכם – אנשים שמסביבנו משתנים, הידע שלהם, הדעות שלהם.
לפעמים זה דברים שגם רואים אותם בחוץ למשל בגיל שלכם, כשאתם צומחים לגובה או מפתחים שרירים.
המפגש שלנו היום עוסק בהבנת השינויים ובמה שקורה לנו בתוכם.
שלב ראשון – סוגי שינויים
בואו נכתוב את כל מה שעולה לראש, וכמה שיותר. גם דברים שאתם/ן לא בטוחים/ות בהם.
ועכשיו נסמן ב[טוש/עיגול/קו] את כל השינויים הקטנים.
עכשיו נסמן ב[טוש/עיגול/קו] שינויים בתוכנו.
עכשיו נסמן ב[טוש/עיגול/קו] שינויים שיזמנו או הובלנו
מורה משקף: מגוון של שינויים, ומשפחות בולטות. מה זה אומר? האם אלו הדברים שתופסים מקום מרכזי בחייכם?
שלב שני – שינויים ורגשות
• מזמינים את התלמידים לשתף בתחושות שלהם מול שינויים שקרו להם בחיים:
o איך אתם מרגישים מול שינויים?
o האם יש הבדל בתחושה בין סוגי שינויים?
o מדוע אנשים שונים מרגישים אחרת מול אותו שינוי?
• מזמינים את התלמידים לשתף בשינוי שהרגישו איתו לא טוב, אבל אחרי זמן הוביל גם לתוצאה טובה:
o תיאור של השינוי הזה – שינוי שבתחילה עורר תחושה שלילית אבל אחר-כך לתוצאה טובה.
o אז מה אנחנו חושבים על שינוי שמרגיש רע – האם הוא רק רע או שהרבה פעמים נוכל למצוא בו גם הזדמנות?
• לסיכום:
o כותבים על הלוח “מחסן מילים” – הזדמנות / צמיחה / אין ברירה / פחד / הפרעה / חוסר ודאות / סקרנות
o נחזור לדפים שכתבנו בהתחלה, ונסמן ליד כל שינוי מהו יכול לבטא מתוך מחסן המילים
o מה התחושה עכשיו? מה למדנו מזה?
[תשובה אפשרית: כל אחד ואחת חווים מגוון של שינויים, ומגוון של תחושות]
נבנה באהבה על ידי היפוקמפוס