1. הבנה כי יש שיטות/ סגנונות למידה שמועדפים על התלמידים ומאפשרים להם למידה.
2. חיזוק תחושת המסוגלות בלמידה דרך זיהוי שיטות/ סגנונות למידה מועדפים.
– טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש.
– אפשר טקס פתיחה קצר (כ-5 דקות).
אנחנו ממשיכים היום בעדשת הלמידה.
בפעם הקודמת דברנו על מה אתם אוהבים ללמוד, תחומי עניין שונים, ומה עוד הייתם רוצים ללמוד, מה מאתגר, מה כיף לכם ללמוד ועוד.
היום נדבר על ה‘איך’: איך אתם אוהבים ללמוד?
כל אחד אוהב ללמוד קצת אחרת, ומוצא דרכים שונות שעוזרות לו ללמוד, להבין, לשנן וליישם תחומים שונים. היכרות עם איך מועיל לכם ללמוד יכולה לעזור לשפר את הלמידה, ולהרחיב את תחושת המסוגלות להצליח ללמוד דברים חדשים.
1. עבודה אישית- כל משתתף מקבל דף (‘דוכן פלאפל’), ומסמן את העדפות הלמידה (התוספות)
2. שיתוף בזוגות או בקבוצות קטנות:
o משתפים: מה יש לך בפיתה?
o מה אף פעם אני לא אשים?
o איך בתכ’לס אני לומד/ת הכי טוב?
o מה ממש מפריע לי ללמוד?
בכל פעם מקריאים משפט, מי שמסכים איתו קם ומחליף במקום. לא מחליפים מקום עם מישהו שיושב צמוד אליך.
היגדים לדוגמה: (“הרוח נושבת לכיוון מי ש…”)
• מה למדתם מההתנסות: מה מאפיין את סגנון הלמידה שלכם?
• האם משהו התחדש או התחדד לכם?
• מה ממש לא מתאים לכם? למה?
• עד כמה אתם מרגישים שאתם מודעים לאופני הלמידה המועדפים עליכם?
• נזמין את התלמידים לשתף בדוגמה/סיפור של הצלחה/חוסר הצלחה בהקשר ללמידה באופן שמתאים להם
• העמקה בהיגדים מסוימים, לדוגמה: למה להעדיף עבודות על פני מבחנים? מה שם עובד לכם טוב יותר?
• במה עוזרת הלמידה ביחד או בקבוצה?
• מתי טוב לכם ללמוד ברצף? מתי זה מתאים עם הרבה הפסקות?
• אלו עזרים (אוכל, קול, תנועה) מועילים או מפריעים? באיזה אופן?
• איך אתם יכולים לעזור לעצמכם ללמוד טוב יותר? הקח”ל יכול לעזור בכך?
• האם אתם יודעים לבקש או לדאוג שיהיו לכם את הדרכים האלה בבית/בקח”ל/בכלל?
עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…שחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש…
משקפים כיצד עבדה בקבוצה: השתתפות, צורת השיח, פתיחות, כנות וכו’
נבנה באהבה על ידי היפוקמפוס