– טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש
– אפשר טקס פתיחה קצר (כ-5 דקות) , ראו קובץ נפרד.
אנחנו מתחילים היום עדשה חדשה- עדשת ילדות ומשפחה.
במפגשים הבאים נרחיב את ההתבוננות שלנו על עצמנו ועל המשפחה שלנו ונשאל: איזה ילדים היינו? האם, ואיך השתנינו? איזה קשר יש לנו עם בני המשפחה? מה המיקום שלנו בבית? איזה קשר יש לנו עם ההורים ועוד.
שאול טשרניחובסקי כתב בשיר המפורסם- “האדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו/רק מה שספגה אוזנו עודה רעננה/ רק מה שספגה עינו טרם שבעה לראות/ כל אשר פגע במשעולי תללים ילד/ מתלבט, נכשל על כל גוש ועי- אדמה”.
השיר מדבר על כך שהרבה ממה שמרכיב אותנו כאנשים היא הסביבה שמעצבת אותנו. מה שספגנו, ששמענו, שראינו, כשהיינו ילדים.
במפגשים שלנו נתבונן על הסביבה המשפחתית שלנו, ננסה להבין איפה הקשרים המשמעותיים שלנו שם? מה עושה לנו נעים? איפה אפשר לחזק? איזה מין ביטוי יש לכם אל מול בני המשפחה השונים, ועוד.
היערכות לפני המפגש
מבקשים מהורי התלמידים לצלם חפץ ילדות משמעותי של הילד/ה ולצרף מכתב קצר.
במפגש
• מחלקים לכל תלמיד/ה את תמונת החפץ והמכתב
• מתכנסים למעגל שיתוף ומספרים על החפצים, תחושה שהייתה בקריאת המכתב.
תוך כדי השיתוף במעגל, מוסיפים את השאלות הבאות (בכרטיסיות), ומזמינים את התלמידים לשאול אחד את השני או שואלים שאלות נוספות את המשתפים:
• מה אהבת לעשות בתור ילד/ה?
• איזה ילד היית?
• מה היה החלום שלך בתור ילדה?
• האם היו לך דמות משמעותית?
• עם מי אהבת להסתובב?
• מה הזיכרון ילדות הראשון שיש לך?
• שתפ/י באירוע משמעותי שקרה לך בילדות
• מה שונה ומה דומה בכם בין איך שאתם היום לכשהייתם ילדים?
• מה בילדות עוד מהדהד בכם בתור מתבגרים?
• על מה מהילדות אתם רוצים לשמור? יש משהו שהייתם מעדיפים לשים בצד?
• איך זה מרגיש לדבר ככה על הילדות? מה זה עושה לנו בקבוצה?
עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…שחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש…
משימה למפגש הבא- ריאיון עם ההורים
כל משתתף מקבל בווטצאפ/ דף מודפס עם שאלה להורים:
במה אני דומה לכם? במה שונה? (חיצונית, התנהגות, תכונות, ערכים)
את התשובות כותבים על דף ומביאים למפגש הבא.
נבנה באהבה על ידי היפוקמפוס