שלום לכולם,
אנחנו ממשיכים היום בעדשת החברות. אם עד כה דברנו על עצמנו והחברים שאנחנו, מה חשוב לנו בחברות, ומה מתוך זה מתקיים- היום נרחיב את ההתבוננות שלנו על מעגלים חברתיים נוספים שמסביבנו ונתבונן על עצמנו במגע עם מעגלים רחוקים יותר של חברות, מכרים, תלמידים מבית הספר.
אפשר לשתף קצת במספרים:
הפוקוס של המפגש שלנו היום הוא להסתכל על עצמנו בתוך התופעות האלו, לראות מה קורא לנו כשאנחנו נתקלים בדבר כזה, מה אנחנו מרגישים באותו הרגע, מה אנחנו עושים, למה, מה היכולת, המסוגלות, והאחריות שלנו במצבים כאלו.
פעילות
למנחה: בהתאם לרגישות בקבוצה, אירועים מהסוג הזה שקרו בעבר כדאי לשקול איך לנהל את הפעילות: במליאה/ כתיבה אישית ושיתוף בזוגות/ בקבוצות קטנות.
נחלק לתלמידים 3 כרטיסיות עם תיאור של התופעות המדוברות. נבקש מהם להתייחס לשאלות הבאות (בכתיבה/ שיתוף בזוגות). אפשר כמובן לבחור את השאלות המתאימות:
העמידה בפני התופעות האלו היא עמידה בודדת, אחד או אחת נגד רבים. זו תחושה קשה, עצובה, בודדה. אם אחד או אחת מצטרפים זה כבר פחות בודד, עבר אפשר להישען על מישהו ולדעת שאתה לא לבד. אבל גם אליהם אפשר להצטרף, צריך הרבה אומץ לא לתת להם להיות לבד, אבל ברגע שאחד מצטרף, אחרים יבואו בעקבותיו ויצרו תנועה של שינוי, של חברות, כנגד בריונות, הקטנה, אלימות. יש לכם תמיד את האפשרות להושיט יד למישהו- לא להשאיר אותו לבד, לצרף אותו למעגל חברתי שלכם, לתת לו להרגיש לא לבד כשהוא חווה פגיעה כלשהי, ולצרף אחרים אתכם כדי להתנגד להתנהגות הזו.
עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…ראינו ש… שמענו קולות ש…
זה המקום גם לשקף כמנחה איך ראית אותם כקבוצה: הקשבה, השתתפות, דיבור פתוח ועוד. בשלב זה ניתן גם להזמין את המשתתפים להתבוננות משלהם על מה שהיה במפגש: איך הרגיש המפגש? השיחה בקבוצה?
נבנה באהבה על ידי היפוקמפוס