חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

מטרות:

  1. העמקת תחושת השייכות והביטחון בקבוצה
  2. הבנת החשיבות ביצירת חוזה קבוצתי ויצירה משותפת שלו

טקס פתיחה/ זמן מעבר:

  • עד 7 דקות של מעבר מ'שם' ל'כאן'
  • ראו אפשרויות לתרגילים בקובץ 'טקס פתיחה'

שער כניסה | גשר למשתתפים

במפגשים הקודמים דברנו הרבה ושיתפנו במה גורם לנו להיפתח, איפה אנחנו מרגישים שייכים ואלו תנאים צריכים להתקיים כדי שנוכל לצמוח.

אמרתם ש… (ופה חוזרים קצת ממה שנאמר במפגשם האחרונים).

במפגש היום אני רוצה שנחזור לכל מה שנאמר ונייצר מזה חוזה קבוצתי. חוזה קבוצתי הוא הסכמה של כל החברים בקבוצה על ה"חוקים" בה.

למה בכלל לעשות חוזה קבוצתי? יש כבר חוקים בקח"ל… צריך עוד?

חוקי הקח"ל בהחלט ממשיכים להתקיים גם פה, ונוסיף להם חוקים או עקרונות שיישמרו על הקבוצה שלנו. כמו ששמתם לב, המפגשים שלנו מבקשים מכם לשתף- בזוגות או בקבוצה, לשחק, להשתתף, להיפתח, וכדי שתרגישו נוח ובטוח לעשות זאת- נכתוב חוזה קבוצתי.

חוזה קבוצתי גם נועד גם לתיאום ציפיות בינינו: כל אחד ואחת מגיעים לקבוצה הזו עם ציפיות ורצונות שונים מהקבוצה. העבודה על החוזה היום תעזור לנו להציג את הציפיות שלנו, אבל גם להגיע להסכמה משותפת על מה יכול באמת להתקיים כאן. כשנגדיר גבולות ברורים- נוכל להרגיש ביטחון ואמון.

התנסות

נניח על הרצפה/ נתחלק לקבוצות קטנות ונדון בשאלות הבאות:
1. מה אני צריכ/ה מאנשים כאן בקבוצה כדי שארגיש שייכות וביטחון?
2. מה אני צריכ/ה מהמנטור/ מנחה?
3. מה אני מבקש/ת מעצמי כדי שאוכל להשתתף בקבוצה בפתיחות וכנות?

את התשובות לשאלות נכתוב על דפי Post It קטנים (עונים על מה שיכולים)- כל תשובה לשאלה על פתק אחר.
הפתקים הם אנונימיים.
את הדפים נאסוף בקופסה/ תיבה

עיבוד

  • לאחר סיום הכתיבה נפתח את הקבוצה ונקריא את הפתקים.
  • נסדר את התשובות החוזרות בערמות.
  • נבקש מהמשתתפים לאסוף את התנאים שנראה שהם מוסכמים על כולם. אלו חלק מהתנאים שיופיעו בחוזה הקבוצתי.
  • נשאל שוב: האם יש תנאים נוספים שצריכים להתקיים? 
  • נכניס דרישות של SETTING  לדוגמה: הגעה בזמן, בלי טלפונים,  התנהגות מכבדת וכו'.
  • נבקש מהמשתתפים לכתוב את התנאים על גיליון נייר, להקריא ולבחון שוב האם חסר? האם התנאים שנכתבו עונים על הצורך שלנו כדי שנרגיש בטחון בקבוצה?
  • האם כולם מוכנים להתחייב על כך?
  • אפשר גם להזמין לחתום!

העמקה

לאחר חתימה/ כתיבת החוזה:

  • מה המשמעות של הכנת החוזה עבורכם?
  • מה לדעתכם יקרה אם מישהו יפר אותו? (מה נעשה? כיצד זה ישפיע עלינו?)

סיכום ורפלקציה

עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…שחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש…

בשלב זה ניתן גם להזמין את המשתתפים לרפלקציה: התבוננות על התהליך הקבוצתי, אופי השיח, המקום שבו הם לקחו במפגש.