לסייע ליחיד לסגור את התהליך אותו עבר בתהליך המנטורינג ולהוציאו עם כלים להתמודדות בחיים .להתבונן במטרות האישיות ובחינת הדרך שעבר לאורך התהליך.
המפגש האחרון בתהליך אינו רק סיכום של תובנות אלא הוא גם סיום ופרידה מהתהליך של המפגשים האישיים – המילים הבאות יסייעו לנו כמנטורים להתכונן ולנכוח בתהליך
לעיתים הפרידה מעלה באופן לא מודע זיכרונות ורגעים של פרידות ונטישות שהיו בעבר, וחרדות מפרידות הצפויות בעתיד הקרוב והרחוק בחיים הממשיים שמחוץ לתהליך. כך שחלק טבעי מחוויות הפרידה בקבוצה הם תחושות של הצפה רגשית. לצד הרגשות הצפים, המבקשים הכרה והמשגה, עולים על פני השטח תבניות ודפוסי פרידה השונים של התלמידים, תהליך הפרידה מעלה את האופן הייחודי שכל משתתף בוחר להיפרד מהתהליך.
תפקיד המנטור הוא לתת מקום, הכרה והמשגה למה שעובר התלמיד ולסייע בתהליך פרידה בריא: לעזור לתלמיד להסתגל לעובדה שהתהליך הסתיים, לתת מקום לתגובה הכוללת ביטויים שונים של מרכיבים רגשיים, חשיבתיים, והתנהגותיים, התואמים את חווית הפרידה ואת היחסים הבינאישיים שנוצרו. התהליך מביא עימו קבלה רגשית וחשיבתית של החוויה והשלמה עם מה שהיה ועם מה שלא היה.
ונקודה חשובה לסיום- גם אנו נפרדים, וכל מה שנכתב על התלמיד נכון גם לגבינו, חשוב להבין שגם אנחנו נפרדים, להכיר בדפוסי הפרידה שלנו ולנסות להוות מודלינג לתהליך פרידה בריא.
אני אשמח לשמוע האם לך יש נושא שאתה רוצה לשתף אותי, שחשוב לך לדבר עליו, שמעסיק אותך(בלי לוותר על זמן משמעותי לאפשר סיכום וסגירה)
2. העדפות שערים לשנה הבאה לפי ההיצע של הקח”ל כולל חוזקות ואתגרים
מומלץ לתת לתלמידים מתנת פרידה סמלית (משהו סימבולי לתהליך כדוגמת שתיל, חלון, עפרון, מטרה וכו)
חיבור להמשך: גם במהלך החופשה אני כאן בשבילך לשמוע ולסייע במה שצריך
נבנה באהבה על ידי היפוקמפוס