חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

לוכד חלומות- חלימה חברתית

מטרות המפגש:

  1. לחוש את חוסר המגבלות שיש בחלום ולחבר לחיי המציאות האישיים של המשתתפים.
  2. להבין את הערך של היכולת לחלום ולפתח את השריר הזה

טקס פתיחה/ זמן מעבר:

  • טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש.
  • אפשר טקס פתיחה קצר (כ-5 דקות).

שער כניסה | גשר למשתתפים

שלום לכולם, אנחנו מתחילים היום עדשה חדשה- עדשת החלומות.

בעדשה החדשה נבקש להתבונן על עצמנו דרך הרצון והיכולת לחלום ודרך המקום שאנחנו נותנים לחלימה בחיינו. במפגש היום ננסה לתרגל את השריר של החלומות דרך ה’יחד’ שלנו.

התנסות

נסביר לחברי הקבוצה שהם כרגע ללא מגבלות של כלום, כמו בחלום. אין מגבלה של מקום, זמן, כסף, סמכות. מתוך המקום המשוחרר הזה שיזרקו כמה שיותר חלומות בהקשר לנושא שנבחר.

נשחק בלוכד חלומות: לכל סבב ניתן כותרת- חלומות בהקשר של אני/ משפחה/ הכיתה/ המלחמה/ העיר/ המדינה וכדומה

אופן המשחק: כל הקבוצה עומדת במעגל וזורקים חוט צמר אחד לשני, כל מי שהצמר מגיע אליו מתבקש להגיד חלום בנושא שהוגדר וכך הצמר עובר בין כל חברי הקבוצה.

מה שנוצר במרכז המעגל הוא הלוכד של החלומות.

נתרשם קצת מהצורה שנוצרה לנו ונעבור לשלב העיבוד בו ננסה להרחיב על החוויה.

(למנחה- כדאי להציע לתלמידים לחשוב אם יש משהו מהחלומות שעלו במהלך המשחק שהם היו רוצים להגשים כקבוצה/ככיתה ולחשוב יחד איך אפשר לעשות את זה מחוץ למפגשי התצא”מ)

עיבוד

  • איך היה לשלוף במהירות חלום? זה משהו שמוכר לנו? זה היה קשה? קל? 
  • היה שינוי ביכולת לשלוף חלומות תוך כדי הסבב? מה הוביל לשינוי?
  • איך היתה ההרגשה לחשוב בלי הגבלות כלל?

העמקה

  • מה הטעם בלחלום? (למנחה- כדאי לחשוב מראש מה עמדתך גבי חלימה- מה היא מאפשרת? מה היא פותחת באדם? מה קשה בחלימה?)
  • האם ואיפה בחיים שלכם היכולת שלכם לחלום תרמה לכם כקבוצה? כפרטים?
  • האם עלה בכם חלום אישי שלכם תוך כדי התרגיל?

סיכום המפגש

עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…שחקנו ב…ראינו ש… שמענו מגוון רחב של חלומות ו…

זה המקום גם לשקף כמנחה איך ראית אותם כקבוצה: הקשבה, השתתפות, דיבור פתוח ועוד. בשלב זה ניתן גם להזמין את המשתתפים להתבוננות משלהם על מה שהיה במפגש: איך הרגיש המפגש? השיחה בקבוצה?