חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

מערכת היחסים שלי עם הגוף

מטרות המפגש:

התבוננות של המשתתפים על מערכת היחסים שיש להם עם גופם

טקס פתיחה/ זמן מעבר:

  • טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש.
  • אפשר טקס פתיחה קצר (כ-5 דקות).

שער כניסה | גשר למשתתפים

אנחנו ממשיכים היום בעדשת גוף.

במפגש הקודם שוחחנו על מסרים שאנחנו מקבלים מהסביבה החיצונית לגבי הגוף שלנו, והציפיות מאיתנו בהקשר למגדר שלנו. ראינו שמסרים וציפיות מועברים בכל מיני דרכים (פרסומות, שירים, עיצובים שונים, דרישות, תקנות, חוקים וכו'…).

דברנו על איזה ציפיות/ מסרים נעימים לנו ומיטיבים אותנו, ואיזה מסרים או ציפיות היינו רוצים להחליש, ולתת להם פחות מקום בחיים שלנו.

המפגש היום יעסוק בנושא מערכת היחסים שלנו עם הגוף שלנו: מה הגוף שלנו מהווה עבורנו? מתי אנחנו נותנים בו אמון? מתי אנחנו שמחים בו? מתי לא?

התנסות

תמונות

  • בקבוצה גדולה/ כל זוג מקבל סט כרטיסיות תמונות.
  • מתבוננים על התמונות ובוחרים תמונות שמתארות- מה הגוף שלי בשבילי?
  • כתיבה- יכולה להיות מקדימה לשיתוף בזוגות- כותבים לעצמנו על זיכרון/ חוויה שבה הרגשנו אמון מלא בגוף שלנו או שמחה. ורגע הפוך- שבו הרגשנו חוסר אמון בגוף/ לא הייתה לנו שמחה על הגוף שלנו.

 

בזוגות

משתפים בחוויות והזיכרונות- ועונים:

  • מה קרה לנו שם?
  • מה גורם לשמוח/ לא לתת אמון בגוף שלי?
  • איזה תמונות בחרתי שמתארת מה מהווה הגוף שלי?

עיבוד

  • איזו תמונה מספרת משהו על מה מהווה הגוף שלכם עבורכם?
  • איזה תמונות הייתם מוסיפים? האם חסר פה משהו?
  • איך הייתה לכם הכתיבה? השיחה בזוגות? עם אלו מחשבות/ תובנות יצאתם ממנה?

העמקה

  • מה זה אומר להרגיש אמון בגוף שלנו? מה זה אומר להרגיש שמחה בגוף?
  • מתי אנחנו מרגישים אמון, שמחה- נזמין את התלמידים לשתף בסיפורים
  • ברגעים האלו- מה מהווה הגוף שלכם עבורכם?
  • נזמין את התלמידים לשתף בחוויות שהרגישו חוסר אמון או שמחה בגוף שלהם- מה היה שם?
    למנחה: אפשר גם לשתף בחוויה אישית, לדוגמה עבור המשתתפים ורחבת תחושת האינטימיות בקבוצה.
  • מה נותן לגוף שלכם דלק?
  • מה גומר אותו/ מרוקן אתכם מאנרגיות?
  • ולבסוף- אם הם היו צריכים לתת דימוי לגוף שלכם- מה היה הדימוי? (הגוף שלי הוא כמו….. כי הוא….)

סיכום המפגש

עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…שחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש…

זה המקום גם לשקף כמנחה איך ראית אותם כקבוצה: הקשבה, השתתפות, דיבור פתוח ועוד. בשלב זה ניתן גם להזמין את המשתתפים להתבוננות משלהם על מה שהיה במפגש: איך הרגיש המפגש? השיחה בקבוצה?