בחירת זמן מעבר – למשל:
התמסרות בכדור יחד עם מילה אחת – תחושה שאיתה אני מגיע היום. כתמיד – הכדור צריך לעבור בין כולם.
ניתן לבחור כל פעילות אחרת ממסמך "טקס מעבר"
אנחנו בתחילת הדרך של המסע המשותף שלנו בתצא"מ, והמפגש הזה מתייחס ל-מה זה להיות בהתחלת דרך. לכולנו היו הרבה התחלות בחיים שלנו – של הכרות עם אנשים, של כניסה לבית ספר, של התחלת חוגים , התחלות מסוגים שונים. חלקנו קופצים קדימה בהתחלות, חלקנו צריכים יותר זמן, חלקנו אוהבים התחלות וחלקנו ממש לא. נכיר קצת יותר אחד את השני דרך בירור של מה קורה לנו בהתחלות, וגם – איך אנחנו מרגישים עכשיו, בתחילת הדרך המשותפת שלנו כקבוצה (יכול להיות גם מפגש שני או שלישי – זאת עדיין התחלה יחסית).
שלב 1:
מבקשים מהתלמידים לחשוב על התחלה שהיתה להם בחיים בשנים האחרונות התחלה שהם זוכרים והיתה להם משמעותית – לנסות להיזכר במה בדיוק היה שם (אפשר דרך חזרה בזמן ודמיון מודרך ), ובעיקר – איך הם היו: הם נכנסו לאט, מהר, נהנו, סבלו, מה סייע להם בהתחלה, מה הקשה, האם היו אנשים או דברים שהיו משמעותיים בהתחלה
מתחלקים לזוגות, ומבקשים מכל זוג – שאחד יספר, והשני יקשיב היטב – ואז ישקף לו מה הוא לומד עליו בהקשר להתחלות (מה חשוב לו, מה הוא צריך, איך הוא). ואז מתחלפים
למשל: אני מבין ממך שאתה ממש לא מת על התחלות, ושאתה אוהב להכנס לאט לאט. שמה שאתה צריך בהתחלה זה…. (כל אחד בדרכו).
חוזרים למליאה:
בירור בהמשך לעבודת הזוגות: מחשבה שיש לי על התחלות לאור השיחה בזוג
מה אני מבין שיכול לסייע בתחילת הדרך
שלב 2 : בואו נדבר על איך אנחנו בהתחלה הזאת –
• מפזרים את קלפי הנעליים/ נעליים על הרצפה ומבקשים מהמשתתפים לבחור שני זוגות נעליים:
• זוג שמייצג את התחושה שלי עכשיו בהתחלה של המסע המשותף של התצא"מ, וזוג שאין לי כרגע, ובא לי ממש שיהיה לי בהתחלות – או איך אני מרגיש עכשיו, וגם איך עוד בא לי להיות בנוסף למה שאני עכשיו.
כל אחד בוחר שני זוגות נעליים או נעמד ליד זוג אחד מתוךהנעליים שבחר (אפשר שגם שניים או
שלושה יעמדו ליד זוג נעליים – זה בסדר גמור)
• נזמין כל מי שרוצה לספר על הבחירה שלו למה בחר את הנעליים האלה מה עוד היה רוצה לעצמו מה יכול לסייע לו בתחילת הדרך
אפשרות נוספת:
מבקשים שמישהו/או אנחנו: נצלם את הנעליים שכל אחד ואחת מחזיקים או עומדים לידם – מזה נייצר פסיפס רק של הנעליים (בלי האנשים) דרך אחת האפליקציות של הקולאזים. נשלח אותם בקבוצה או נתלה בכיתה.
עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…שחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש…
בשלב זה ניתן גם להזמין את המשתתפים להתבוננות משלהם על מה שהיה במפגש:
נבנה באהבה על ידי היפוקמפוס