לאחר הצבת המטרות והצעידה בדרך, זה הזמן גם להציג את ההצלחות, לשמוח ולהתגאות בהן. לרוב, אנחנו נוטים לעסוק במה שלא מצליח, במקומות שלא עמדנו ברף של עצמנו או של אחרים, אבל זה הזמן להניח בצד את השיפוטיות והביקורת העצמית וללמד את המשתתפים לחפש ולמצוא הצלחות קטנות וגדולות, ולחגוג אותן.
ב. מטרות
המשתתפים יציינו הצלחות בתהליך האישי שלהם לעבר המטרות.
המשתתפים ישתפו משתתפים אחרים בהצלחות, יעבדו אותן ויחגגו.
המשתתפים יחוו תחושת מסוגלות דרך חגיגת ההצלחות האישיות
ג. הכנות מראש:
כל משתתף מכין מתנה קטנה (עד 10 ₪, עטופה, אותה יקבל משתתף אחר)
ד. פתיחה:
נחבר את התלמידים למפגש בעזרת השאלות הבאות:
מה שלומכם? איך אתן מגיעים למפגש היום?
מה עבר עליכם מהשבוע האחרון בו נפגשנו?
מישהו רוצה לשתף במשהו שקרה לו עם המטרה שלקח על עצמו?
נרחיב: לכל אחד מאיתנו יש הצלחות בתהליך שלו לעבר המטרה. עבור חלקנו זה הצבת המטרה, או בירור הנושא והגדרת החשיבות שלו, אצל אחרים זה אולי בקשת העזרה בהשגת המטרה או אבני הדרך שהצבנו לעצמנו בדרך להגשמתה ועוד ועוד.
קחו לכם דקה לחשוב עם עצמכם על התהליך שאתם עוברים בשבועות האחרונים:
במה אתם גאים בעצמכם?
על מה אתם שמחים?
מה השגתם?
את השיתוף נעשה בזוגות בשלב הבא.
ה. התנסות:
שיתוף בזוגות בהצלחות:
נשאל 3 שאלות, לאחר כל שאלה יתחלף הזוג.
איך הייתה/עודנה הדרך להגשמת המטרה שלי?
במה אני גאה בעצמי?
מה למדתי על עצמי?
מעגל שיתוף וחגיגה:
נניח במרכז המעגל קופסא יפה עם כל המתנות העטופות.
נזמין כל משתתף לספר לקבוצה על ההצלחה שלו בתהליך וכמובן לבחור לעצמו מתנה. נעודד את משתתפי הקבוצה לשאול את המשתף שאלות ונחזק אותו.
ו. סיכום:
נזמין את המשתתפים לומר משפט או מילה לסיום שעולים לו בהקשר לקבוצה או למפגש זה.
לקראת המפגש הבא, מפגש הסיום, כדאי להשאיר זמן לדיון עם המשתתפים ולחשוב יחד איך הם היו רוצים שהוא ייראה. איך היו רוצים לסכם את התהליך של השנה.