1. המשתתפים יזהו מסרים כלפי גוף ומגדר שמועברים אליהם
2. התבוננות של המשתתפים על המסרים, וזיהוי עם אלו מסרים נוח לכם ואיזה- לא.
אנחנו מתחילים היום עדשה חדשה- עדשת גוף.
עדשת הגוף מאפשרת לנו להסתכל על המחשבות והרגשות שיש לנו בקשר לגוף שלנו.
נשאל את עצמנו:
• איזו מערכת יחסים יש לנו עם הגוף שלנו? מה היחס שלנו אליו?
• איזה מסרים אנחנו מקבלים/ קולטים מהסביבה לגבי הגוף שלנו? עם מה מהם נוח לנו? עם מה פחות?
• איך אנחנו בוחרים להציג את עצמנו לעולם? מה הבחירות שלנו מספרות לנו על עצמנו?
הערה למנחה (שאפשר גם לומר למשתתפים): גוף ודימוי גוף הוא נושא רגיש, במיוחד בגיל ההתבגרות- אבל לא רק. נבוא לנושא ברגישות, נשמיט שאלות או נושאים שעלולים להיות קשים מידי עבורם מסוימים. נדגיש שהעדשה מאפשרת להם להתבונן על מערכת היחסים שיש להם עם הגוף, ולא הגוף עצמו- אוהב/ לא אוהב/ מסרים.
תמונות
שיתוף בזוגות
עבודה אישית- מסרים בפרסומות ושירים
מסרים/ ציפיות
גוף
איזה גוף של גבר/ אישה מוצג בפרסומת כמועדף? מה המאפיינים שלו?
קח”ל/ קהילה/ אחר
אלו מסרים או ציפיות אני מקבל/ת כלפי הגוף שלי? אלו כלפי המגדר?
עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…שחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש…
זה המקום גם לשקף כמנחה איך ראית אותם כקבוצה: הקשבה, השתתפות, דיבור פתוח ועוד. בשלב זה ניתן גם להזמין את המשתתפים להתבוננות משלהם על מה שהיה במפגש: איך הרגיש המפגש? השיחה בקבוצה?
נבנה באהבה על ידי היפוקמפוס