חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

דימוי חיצוני

מטרות המפגש:

  1. המשתתפים יתבוננו על הדימוי החיצוני שלהם
  2. המשתתפים יזהו מה חשוב לבטא בדימוי החיצוני שלהם

טקס פתיחה/ זמן מעבר:

  • טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש.
  • אפשר טקס פתיחה קצר (כ-5 דקות).

שער כניסה | גשר למשתתפים

אנחנו ממשיכים היום בעדשת גוף.

במפגש הקודם דברנו על מה זה הגוף בשבילנו? מתי אנחנו מרגישים בו אמון ושמחה? ומתי לא? ניסינו להסתכל על מערכת היחסים עם הגוף שלנו.

היום נדבר על מימד נוסף בעדשת הגוף- הדימוי החיצוני שלנו. הגוף, הוא הביטוי החיצוני שלנו, הוא מספר עלינו לפעמים עוד לפני שבכלל דברנו. אנחנו מזמינים אתכם היום במפגש להתבונן על מה חשוב לנו לשדר כלפי חוץ, מה חשוב לכם בדימוי החיצוני?

האם הוא קבוע? או משתנה?

התנסות

תמונות

  • מתחלקים לזוגות/ קבוצות קטנות
  • כל קבוצה בוחרת כמה תמונות ומניחה אותן במרכז דף העזר ומנסה לענות על השאלות (לפי רושם ראשוני).

 

עבודה אישית

  • כל משתתף לוקח דף עזר לעצמו, בוחר תמונה שהוא אוהב מהטלפון, מניח את הטלפון על הדף, ועונה על השאלות.
  • הכוונה היא להתבוננות עצמית של התלמיד על התמונה, ולכתוב מה היו אומרים אחרים אילו התבוננו בתמונה שלו: מי זה האיש הזה? מה מאפיין אותו? אלו תכונות יש לו? במה הוא מאמין? וכך הלאה- בהתאם לשאלות.

עיבוד

  • איך הייתה לכם הפעילות עם התמונות? עם אלו מסקנות יצאתם?
  • איך זה מרגיש להתבונן על עצמכם מבחוץ?
  • מה לדעתכם רואים בכם כשמתבוננים מבחוץ? איך אתם מציגים את עצמכם לעולם?

העמקה

  • מה אתם אוהבים בדימוי החיצוני שלכם?
  • מה חשוב לכם שיראו כלפי חוץ?
  • האם יש פעמים שבא לכם להתלבש אחרת, אבל בגלל דימוי/ ציפיות אתם לא מעיזים לשנות?
  • אילו יכולתם לבחור כל פרט ולא הייתה לכם כל מגבלה – איך הייתם בוחרים להתלבש? מה הייתם רוצים לשדר דרך זה?
  • אפשר גם להזמין את התלמידים לספר על פעם אחת שהרגישו שהחוץ שלהם ממש מייצג  את הפנים/ או פעם שזה לא קרה…

סיכום המפגש

עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…שחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש…

זה המקום גם לשקף כמנחה איך ראית אותם כקבוצה: הקשבה, השתתפות, דיבור פתוח ועוד. בשלב זה ניתן גם להזמין את המשתתפים להתבוננות משלהם על מה שהיה במפגש: איך הרגיש המפגש? השיחה בקבוצה?