במפגש הקודם דברנו על המחשבות שלנו- הטובות, הפחות טובות. התבוננו על הדאגות שלנו, וניסינו להפריד בין אלו שאנחנו יכולים להשפיע עליהן ולעשות פעולה כלשהי, ואחרות שהן מחוץ למעגל השליטה שלנו. דברנו על כך המיקוד שלנו צריך להיות בדברים שנמצאים במעגל השליטה שלנו, להקדיש את האנרגיה לעשייה בתחומים שאנחנו יכולים להשפיע עליהם.
המפגש שלנו היום יוקדש לחוזקות שלכם, שקיימות בכל אחת ואחת מכם שכבר סייעו לכם לעבור מצבים ותקופות קשות.
חקר מוקיר- מצבים קשים שהצלחתי להתרומם מהם בעבר
למנחה: אפשר לבצע כפעילות אישית של כתיבה, או בזוגות כאשר מספרים האחד לשני על המצב.
נבקש מהתלמידים לחשוב על מצב קשה שהיו בו בעבר והצליחו להתרומם ולהמשיך הלאה ממנו. זה יכול להיות משהו שקשור במשפחה, חברים, בית הספר, משהו אישי שלהם.
נבקש מהם לכתוב/ לספר על:
שיתוף
בזום: כתיבה אישית/ חלוקה לחדרים
החוסן שלנו גם נבנה מתוך ההבנה שכבר עמדנו בנקודות קשות בחיים שלנו, וראינו שיש לנו כוחות להתמודד ולהיחלץ מהם.
נדגיש שבכל סיפור, טיפ או “כוח” שהם מספרים המיכל הקבוצתי שלנו כבר מתמלא ממה שכל אחד תורם.
גש”ר מאח”ד
כמובן שאפשר ורצוי להיעזר ביותר מערוץ אחד.
עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…ראינו ש… שמענו קולות ש…
זה המקום גם לשקף כמנחה איך ראית אותם כקבוצה (דיבור פתוח, שיתוף, הקשבה), ולסיים במסר מחזק על הכוחות שיש בכל אחת ואחד מאיתנו להתמודד עם התקופה הזו.
נבנה באהבה על ידי היפוקמפוס