חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש

החוזקות שלי

מטרות:

  1. המשתתפים ייחשפו לחוזקות נוספות (שיום)
  2. המשתתפים יזהו בעצמם חוזקות
  3. פיתוח תחושת המסוגלות האישית דרך היכרות עם החוזקות האישיות וביטויים בחיים מתוך המצפן הפנימי האישי של כל משתתף

טקס פתיחה/ זמן מעבר:

– טלפונים בתיקים, מתיישבים בסטינג מתאים, חיוך והזמנה להיכנס למפגש
– אפשר טקס פתיחה קצר (כ-5 דקות):
1. משתפים במשימה של השיעור הקודם- כל משתתף מספר על חוזקה אחת או יותר שקיבל כפידבק (חוזקה שהייתה לו נעימה במיוחד).
2. אם לא נתנה/ בוצעה המשימה- אפשר לשחק עם קובייה. כל מספר של הקובייה מייצג שאלה, שהתשובה אליה היא בתכונה.
השאלות:
1. במשפחה שלי יגידו עלי שאני (תכונה כלשהי)
2. בבית הספר יגידו עלי שאני (תכונה כלשהי)
3. חבר/ה ת/יגיד עלי שאני…
4. אני חושב/ת שאני…
5. בחוג/ תנועה יגידו עלי ש…
6. אם היו עושים עלי כתבה בעיתון/ לטלוויזיה היו מתארים אותי כ…

שער כניסה | גשר למשתתפים

אנחנו ממשיכים בעדשת החוזקות. במפגש הקודם התבוננו על חוזקות של אחרים ולמדנו גם על החוזקות שיש לנו. היום נעמיק בחוזקות שלנו ונגלה עוד מהן.

התנסות | החוזקות שלי

חוזקות האופי / מרטין א.פ. סליגמן וכ. פטרסון
• נחלק לכל משתתפ/ת דף, ונפזר במרכז המעגל/ נציג על הלוח את רשימת חוזקות האופי של סליגמן ופטרסון.
• נסביר שמרטין סלימן וכריס פיטרסון הם שני פסיכולוגים שעסקו בחקר הפסיכולוגיה החיובית- תחום בפסיכולוגיה שחוקר את האושר, נקודות חוזק ושגשוג. הם יצרו ביחד רשימת מידות טובות לאחר שקראו מאות כתבי יד שנכתבו לאורך 3,000 שנה במגוון תרבויות. הם זיהו 6 מידות טובות אשר זכו לתמיכתן של כמעט כל הפילוסופיות והדתות: חכמה וידע, אומץ, אהבה ואנושיות, צדק, מתינות וריסון, רוחניות ונשגבות. אל מול כל אחת מהמידות, זיהו החוקרים חוזקות, אשר קיומן בהתנהגות האדם מבטא את המידה הטובה.
(מתוך: https://did.li/pEbgT)
• נבקש מהתלמידים לקרוא את החוזקות ולמלא לעצמם את הדף בחוזקות שלהם.
• לאחר שכתבו בדף, נבקש מהתלמידים להתחלק לזוגות/ שלשות ולשתף:
– אלו חוזקות בחרתם?
– ספרו על חוזקה אחת בולטת- מתי היא באה לידי ביטוי?
– תנו למשתתף שסיפר לכם חוזקה נוספת שלא בחר בה ולדעתכם קיימת בו

עיבוד

• איך הייתה לכם השיחה בזוגות? מה גיליתם?
• נזמין את התלמידים לשתף בחוזקות שבחרו לעצמם וחוזקות שהוענקו להם
• איך גיליתם שאתם חזקים במשהו?

העמקה

• איזה הרגשה יש בכם כשאתם מסתכלים על הדף המלא בחוזקות שלכם? מה המיקוד בחוזקות עושה לנו?
• באיזה ‘זירות’ אתם מרגישים שהחוזקות שלכם בעיקר מתבטאות? (בבית/ בלימודים/ עם חברים/ עבודה וכו’…)
• איך אפשר להזכיר לעצמנו את החוזקות? איך אפשר לתת להן יותר מקום?
• האם יש חוזקה שעוד אין לכם ותרצו לחזק?

סיכום המפגש

עוברים בקצרה על מה עשינו במפגש, לדוגמה: דברנו על…שחקנו ב…ראינו ש… שמענו קולות ש…
משקפים כיצד עבדה בקבוצה: השתתפות, צורת השיח, פתיחות, כנות וכו’.
מספרים שבמפגש הבא נמשיך עם עדשת החוזקות, ונזהה בעצמנו חוזקות נוספות בעבודה קבוצתית.