תורת חיים >

התפתחות וצמיחה אישית לכל תלמיד בתורת חיים

רשת אמית מובילה תוכנית צמיחה אישית לכל אחד מתלמידי הרשת,
פיתחנו מודל מרתק המבוסס על עולם האימון היהודי שמחבר את התפיסה היהודית הרואה באדם מקדש שלם, ומכוונת לעבודת מידות ושיפור מתמיד של האדם, קשריו עם עצמו, עם זולתו וכל זאת מתוך חיבור לשם יתברך.
המודל כולל מהות וכלים מעולם החסידות והמוסר בשימוש בכלים יחד עם כלים מעולמות הטיפול, האימון והנחיית הקבוצות.
תוכנית זו מאפשרת פיתוח חוסן אישי – רגשי -רוחני כחלק מהתפתחות והתקדמות בקודש.
אנו מאמינים בחוסן אישי הנשען על היונק מנשמתו של התלמיד, נערים הפועלים בעולם מתוך הכרה אישית בכוחותיהם הרוחניים ורוכשים כלים להביאם לעולם המעשה יכולים לממש את הפוטנציאל הנשמתי שבתוכו.
מודל ההתפתחות האישית מאפשר ליצור שיח מעמיק בין מורה לתלמיד ונותן לתלמיד כישורי חיים רגשיים ורוחניים היונקים מתורתנו.
באופן זה התלמיד חש שהתוכן התורני נותן מענה לצרכיו העמוקים ביותר, לדילמות המעסיקות אותו ולחלומותיו גם יחד ולא נשאר במסגרת שיעורי הקודש.
בנוסף תוכנית הצמיחה האישית מחוברת אל התוכן הנלמד בתחומי הדעת השונים בעולם הקודש.

הרב מוישי קירשנר העושה זאת בישיבת אמית נחשון מספר על תהליך האימון היהודי-
“בשנים האחרונות הכנסנו לתוך ישיבת אמית נחשון כלים מעולם האימון האישי במטרה לאפשר לתלמידים להתפתח ולצמוח בצורה מיטבית. האמון בכל ילד והאפשרות לתת לכל אדם להתפתח ולצמוח הן תפיסות יסוד בתורה ובאימון אישי וכשהן נפגשות יחד בישיבה זה יוצר תהליכי התפתחות אישיים מרגשים מאוד. תלמידים מדווחים על שיפור והתקדמות בתחומים רבים שהם בחרו להתפתח והצליחו בזכות האימון.
בשנים בהם הנערים בונים את עולמם האמוני והדתי הכלים מעולם האימון אישי מאפשרים להם להיות יותר טובים ומצליחים במעגלי החיים השונים
חשוב להדגיש שתהליך האימון יונק מתורת ישראל
ומתהליכי עבודת מידות ועבודה פנימית שמועברים בעם ישראל מדור לדור.”

ומה לגבי לימודי מקצועות הקודש בכיתה? תנך? תורה שבעל פה ומחשבת ישראל?
בכל אחד מהתחומים האלו אנו מפתחים מודלים פדגוגים שעושים שימוש בכלים מעולמות הפדגוגיה החדשנית לטובת לימוד איכותי ומעמיק בתחומי התורה השונים.
אנחנו מאמינים בערכים הקדושים של תורתנו, ערכי נצח שיונקים מאבות אבותינו, שעומדים איתנים במבחני הזמן והאופנות התרבותיות והפדגוגיות השונות, אך על מנת להנחיל אותם חשוב להשתמש במיטב הכלים שהעולם המודרני מעמיד לרשותינו.
למשל אתם מוזמנים להכנס לכאן ולראות את ההיצע הגדול שאנו מציעים למורים שלנו כשהם באים לבנות מסעות למידה בתנך, המורים עובדים יחד בקהילה מקצועית, וזוכים לקבל כלים באופן מונגש ונעים כדי לבנות עבור התלמידים חווית למידה סוחפת, מעמיקה, חוויתית ומקצועית בתנך.

תחום לימוד הגמרא נחשב למאתגר במיוחד, צוות מורים איכותי ברשת מוביל מחנכים מקהילות חינוכיות שונות ברשת בפיתוח של מסע למידה לתוך דפי הגמרא. באופן זה התלמידים פוגשים את דפי הגמרא בצורה מגוונת, חוויתית ומעמיקה. אנו מדגישים רכישת מיומנויות של לומד עצמאי שיאפשרו לתלמידים להתמודד בהצלחה והנאה עם לימוד דף גמרא יחד עם הקניית ערכים במהלך הלימוד.
דוגמא למסע למידה בגמרא תוכלו לראות כאן – הקליקו (קוד לצפיה- c873767)

מי מוביל את התלמידים שלנו?
מנהיגות היא מילת המפתח בקודש, ולכן אנו משקיעים רבות בפיתוח מובילי תורת חיים בכל קהילה חינוכית לומדת המעמידה דמות משמעותית שתוביל את תחום הקודש בקרב התלמידים, המורים וההורים.
הרב ארז אוחיון, מנהל התיכון באולפנת אמית באר שבע, ומוביל תורת חיים בקהילת דרום, מספר על התהליך:
“תורת חיים במובנה הרחב והעמוק תופסת מקום מרכזי בקהילת דרום וביתר שאת בשנת קורונה בה הקשר עם התלמידים נעשה מרחוק.
תורת חיים מבוססת בעיקרה על קשר חי ומשמעותי בין אנשי החינוך לתלמידים.
בהקשר זה תפקידו של מוביל תורת חיים בקח”ל בתקופה זו חשוב ביתר שאת.
המסע המשותף של מובילי תורת חיים יצר מנהיגים מקומיים בכל קח”ל, מנהיגים שמלבד הרוח הגדולה צויידו, הוכשרו ונחשפו לעולמות תוכן שונים ומגוונים בתחום הובלת הקודש הן בהיבטים הפדגוגיים והן בהיבטיים הרגשיים תוך חיבור לכלל קהילת הקח”ל.

ומה עוד אנחנו מציעים לתלמידים?
במיוחד בזמן הקורונה הגענו עד לבתי התלמידים והצענו מגוון עשיר של תכנים איכותיים, משיעור שבועי עם סיון רהב מאיר אליה נכנסים בקביעות מאוד מתלמידות הרשת והמשך בשיעור עם הרב קשתיאל, הרב מאיר ישראל לאו, חוברות ללימוד עצמאי, פודקאסטים מעצימים ומחזקים ומופעים לא בגדולים לדוגמאת עקיבא תורג’מן ואביתר בנאי.
אתם מוזמנים לצפות כאן באחד השיעורים של סיון רהב מאיר

לסיכום, תורת חיים היא הגשמה של חלום שמורכב מליבותיהם של עשרות אלפי תלמידים, מורים, מנהלים והורים. ועוד רבה הדרך לפנינו…

פורסם בתאריך: 09.03.2021