חדשות וחדשנות בחינוך >

ספר הפיוטים של איש החינוך שעלה משיקגו

מתוך ציונות ואהבת הארץ, לפני מספר שנים עלה הרב זאב שנדלוב ארצה משיקגו שם היה רב של קהילה גדולה.
הרב שנדלוב השתקע במעלה אדומים, בה משמש כרב קהילת העולים האנגלוסקסים וכן במורה בבית החינוך אמית איתן, בו הוא מלמד תלמידים עולים חדשים ומסייע להם לעבור את הבגרויות, להשתלב בחברה הישראלית ללמוד בישיבות ובמכינות ולהתגייס לשרות משמעותי בצבא
בימים אלה, הוציא הרב שנדלוב לאור בהוצאת בית החינוך ספר פיוטים אותו כתב בעצמו. שמו של הספר נקרא “זמירות אזמר בפיוט”, על שם הפיוט הראשון שכתב, והכולל גם את שמו בכותרתו.
הרב שנדלוב: “במסגרת תפקידי כאיש צוות בבית החינוך ‘אמית איתן’ במעלה אדומים, הייתי אחראי על סיוע בהכנה לבחינת הבגרות בספרות של תלמידי כיתה י”א. כבר ביום הראשון ללימודים, נושא השיעור שהיה “הפיוט ומבנהו” הפתיע אותי. מעולם לא עלה על דעתי שישנם כללים ומבנה מאורגן המתארים כיצד נכתבו הפיוטים. במהלך השנה, התחברתי במיוחד לעולם פיוטי ימי הביניים. ככל שהקשבתי יותר, כך למדתי יותר. זו הייתה הנקודה בה החלטתי לנסות לחבר פיוט אחד משלי. פרי הביכורים שלי היה הפיוט ‘זמירות אזמר’. כתיבת הפיוט הייתה מאופיינת לעתים תוך זרימה שוטפת, ולעתים תוך מאבק איתנים במציאת ניסוח מתאים לרעיונותיי”.
דניאל בארי, מנהל בית החינוך: “הרב זאב מושיט יד לכל מבצע שקשור בציונות אהבת הארץ ואהבת התורה בבית החינוך ומלמד את כולנו ציונות אמיתית. שמחת החיים שלו וההומור שלו הם חלק מצורת ההוראה שלו וכולנו מאוד אוהבים אותו. אנו מאחלים מזל טוב לרב זאב היקר, עם צאת ספר הפיוטים שכתב בשנים האחרונות. אנחנו מצפים לקבל את הספר ולהידבק באש קודש של הרב. ומאחלים לו יפוצו מעינותך חוצה ותראה פרי בעמלך”.

פורסם בתאריך: 07.04.2021