שיתוף יוזמות מהשטח
אסטרטגיית השינוי של רשת אמי”ת בדרך להתחדשות ארגונית וחינוכית כוללת, מבוססת על המודל הארגוני ההוליסטי לניהול אפקטיבי של חברת מקינזי – The McKinsey 7-S Framework. המודל רואה בכל ארגון יחידה שלמה בעלת לכידות פנימית, ממש כמו גוף האדם, המתפקדת בצורה מיטבית רק כאשר כל האיברים פועלים בסנכרון מלא ויוצרים בארגון הלימה תרבותית (עוד על כך כאן).
הגדרנו שישה מרכיבים שהם בבחינת האיברים ב”גוף” בית הספר: זהות וערכים, אקלים ושיח, סדירויות וסביבה, תכני למידה, דרכי למידה ו-דרכי הערכה. כדי לחולל שינוי משמעותי במודל הבית-ספרי, ולא להסתפק רק באיים של חדשנות שצצים פה ושם בצורה אקראית, יש לפעול לשינוי בכל אחד מהם ולדאוג לסנכרון מלא ביניהם.
עם זאת, אנו מודעים לכך שכל גוף שלם בנוי מהאיברים שמרכיבים אותו. לכן יש לתת במה לאיברים שמרכיבים את “גוף” ההתחדשות. חשוב ליצור רשת של שיתוף ידע שתאפשר לבתי החינוך ללמוד זה מזה ולקבל השראה מהתנסויות מוצלחות בקהילות אחרות (ו-כן, גם מהתנסויות שפחות הצליחו אפשר ללמוד המון!).
התחומים מאורגנים לפי שלוש זירות ההתחדשות שהוגדרו במצפן אמי”ת: התנסויות בזירת יחידות הלימוד, התנסויות בזירת קבוצת ההשתייכות, והתנסויות בזירה של ביה”ס כקהילה חינוכית לומדת.
בכל תחום התנסות תוכלו למצוא עקרונות, יתרונות צפויים, טיפים ליישום, מה כדאי לקחת בחשבון לפני שיוצאים לדרך וכן הפניה לבתי החינוך שבהם מתנסים בנושא. הצפייה בדפים הבית-ספריים פתוחה רק למורים, מנהלים ועובדים של רשת אמי”ת. לחיצה על שם בית החינוך ששיתף יוזמה, תוביל אתכם לכרטיס התנסות ובו פרטים ספציפיים על היישום בקח”ל ופרטים של מובילי ההתנסות – צרו איתם קשר כדי ללמוד מהם!
רוצים עוד? לחצו כאן להסבר מפורט על השימוש בספריית שיתוף היוזמות
מורות, מורים, מנהלות ומנהלים באמי”ת? מובילים בביה”ס שלכם התנסות פדגוגית חדשנית שלא מופיעה כאן? שתפו אותנו בהתנסויות שלכם! בכל דף התנסות יש קישור לשיתוף מידע להגברת הלמידה הרשתית.
מעניין? כאן תוכלו לקרוא על תפיסת בית הספר העתידי
- הכול
- ביה"ס כקח"ל
- יחידת לימוד
- קבוצת השתייכות