כולם מדברים על התחדשות פדגוגית, על מעבר לקהילות חינוכיות לומדות, על יזמות בחינוך – אבל איך זה נראה בשטח? מה קורה בפועל בבתי הספר? ואיך יכול בית חינוך שרק נכנס לתהליך הגוגיה, ללמוד מקבוצת החלוץ של בתי הספר שכבר מצויים מספר שנים בתהליך, התנסו ביוזמות שונות, למדו מטעויות וחוו הצלחות?

בדיוק לשם כך פתחנו באתר מרחב חדש: אם תלחצו על שיתוף יוזמות בסרגל העליון, תגיעו לספריית ההתנסויות שלנו –

1. יוזמות בשלוש זירות

ניתן לראות את כל היוזמות מסודרות בסדר א-ב ברשימה אחת, או למיין אותן לפי שלוש זירות הפעולה ולהתמקד רק בזירה שמעניינת אתכם כרגע – יחידת הלימוד, קבוצת ההשתייכות או ביה”ס כקח”ל. לכל זירה יש צבע משלה, אך כפי שתוכלו לראות יש יוזמות שפועלות ביותר מזירה אחת (כגון: בחירה) ולכן הן צבועות ביותר מצבע אחד… כך למשל נראה מסך היוזמות בזירת קבוצת ההשתייכות:

 

2. דפי התנסויות

בלחיצה על כל אחד מהאייקונים בספרייה תגיעו לדף ההתנסות. בכל דף כזה תוכלו למצוא:

  • הגדרה מסודרת – מה זה אומר?
  • תיאור האתגרים הצפויים – מה לקחת בחשבון לפני שמתחילים?
  • למה כדאי להתנסות ביוזמה – מהם היתרונות?
  • ולבסוף הפניות לבתי החינוך של אמי”ת שבהם פועלת ההתנסות – איפה זה עובד?

בנוסף, בכל דף התנסות תוכלו ללחוץ על האייקונים הכחולים של סרטון, מאמר ומצגת (ראו תמונה למטה), ולהגיע לקישורים רלוונטיים בעזרתם תוכלו להעמיק וללמוד עוד על ההתנסות המתוארת בדף.

ממש לפני הקישורים תוכלו למצוא הזמנה להצטרף גם אתם לקהילת המשתפים ולספר לנו על מה שעושים בביה”ס שלכם באותו תחום. המערכת נמצאת בשלבי פיתוח, ולכן בחלק מהתחומים עדיין חסרים שיתופי יוזמות מבתי ספר. ככל שיותר מורים ומנהלים ישתפו יוזמות שלהם, הספרייה תגדל ותעשיר את כולנו… כאן תוכלו לראות דוגמה לתחום התחדשות שבו כבר נתקבלו שיתופי יוזמות מ-10 בתי ספר!

(אגב – אם תלחצו על הפעמון האדום, תוכלו להירשם לקבלת עדכונים במייל בכל פעם שיעלה משהו חדש לאתר):

3. דפים בית-ספריים

בשלב הבא – אם תבחרו ללחוץ על אחד מבתי הספר שבהם פועלת היוזמה, ייפתח חלון להכנסת סיסמה – עד כאן כל המידע היה זמין לכל דורש, אך המידע על בתי הספר פתוח בשלב זה לצפייה רק למורים, מנהלים ועובדים ברשת אמי”ת.

לא יודעים מהי סיסמת הכניסה? פנו למל”ת הבית-ספרי, לרכז/ת המו”פ או למזכירת הקהילה שלכם. לאחר הקשת הסיסמה, תגיעו לדף בית הספר. בדף זה תוכלו למצוא מידע תמציתי על ההתנסות, מאורגן בהתאם למודל הלוגי של מצפן אמי”ת לפי תוצאות, תהליכים ותשתיות –

  • מה הצורך? מה הייתה מטרת היציאה להתנסות? (לשם מה?)
  • מהי התוצאה הרצויה? (מה נראה?)
  • מי השותפים ליוזמה? (מספרי תלמידים, שכבות גיל, מספר מורים)
  • מהן הסדירויות שבהן פועלת היוזמה בבית הספר?
  • מה עושים בפועל? (איך זה נראה?)
  • מהם המשאבים הנדרשים?
  • והכי חשוב – פרטי קשר: יש עם מי לדבר! למי אפשר לפנות אם רוצים ללמוד עוד, להתייעץ ולשתף פעולה כדי לחולל שינוי גם בבית הספר שלכם.

בהצלחה!

מחפשים השראה לשינוי פני החינוך? קראו עוד כאן: חדשנות זה דבר מדבק

הישארו מעודכנים! בקרוב – על סדנת המייקרים החדשה במתחם אמי”ת גוגיה (בתמונה)