מבית חינוךלקהילה חינוכית לומדת
לאחר מסע למידה של מנהלים ואנשי מטה יחד עם ד”ר אלדר, בליווי אנשי מקצוע מהארץ ומהעולם, גיבשה רשת אמית את חזון הקהילה החינוכית הלומדת (קח”ל) הפועלת לאור מצפן אמית וערכיו – תורת חיים, כלל ישראל ומיצוי ומצוינות.
המעבר מבית הספר המוכר והידוע לקהילות חינוכיות לומדות מחייב שינוי מערכתי כולל הרואה בפדגוגיה ובתהליך הלמידה מתן הזדמנות לפיתוח תלמיד עצמאי, פיתוח מיומנויות, אישיות, זהות וערכים, וזאת באופן הוליסטי בעת ובעונה אחת.
השינוי מתמקד הן ביצירת תהליכי צמיחה, התפתחות ולמידה של התלמידים והן בשינוי תרבותי ומקצועי של המורים ההופכים ממורים המעבירים ידע, למנחים המפתחים כישורי לימוד עצמאיים ומיומנויות, יחד עם אישיות, זהות וערכים.
קהילות לומדותבמרחבי החיים
בקרוב..
קהילה
מנהיגות בית ספרית
- מנהיגות מאפשרת של מנהל
- שותפות מורים ותלמידים בקבלת החלטות המשפיעות על הקח"ל ואחד עם השני.
- חברות מורים בצוות מו"פ ופיתוח וחלקם בתהליך ההתחדשות
- צמיחה והתפתחות אישית ומקצועית של מורים
- מסוגלות ומוטיבציית מורים להוביל את ההתחדשות הפדגוגית
- משמעות ושייכות של מורים לקבוצת השתייכות
חינוכית
קבוצת השתייכות
- הקח"ל מאפשר לתלמידים לגבש את זהותם: אישית / דתית / תורנית / ישראלית
- פתיחות והכלה של כלל ישראל בקח"ל
- התנדבות ומעורבות חברתית של חברי הקח"ל
- יכולותיהם וכישוריהם של חברי הקח"ל באים לידי ביטוי
- שיח, קרבה ואכפתיות בין חברי הקח"ל במרחבי הלמידה
- משמעות ושייכות של תלמידים ובוגרים לקבוצת ההשתייכות
לומדת
יחידות לימוד
- התחדשות פדגוגית בקח"ל מבוססת עקרונות יחידת המא"ה (משמעותיות, ארוכה, הוליסטית)
- הסדירויות והסביבה הלימודיות מותאמות לתהליכי ההתחדשות
- מסוגלות תלמידים, סקרנות, בחירה ועניין בלמידה
- שליטת תלמידים במיומנויות המאה ה-21
- הלומדים הם לומדים עצמאיים ושיתופיים
- הישגים לימודיים, אחוז הזכאות ואיכות התעודה
תשתיות מערכתיות: מדיניות קח”ל ; פיזיות ; טכנולוגיות ; ארגוניות ; רשתיות ; הכשרות והשתלמויות
שינוי ארגוני וחינוכי הוליסטי
אקוסיסטם-שותפויות
הערכה
יחידות לימוד מא”ה
מפת דרכים לשינוי מערכתי כולל
פיתוח מומחיות
תהליך צמיחה אישי מקצועי/לימודי (תצא”מ)
כתבות שיעניינו אותךבנושא הגוגיה
“כשאתה עומד במקום, אתה בעצם הולך אחורה”. אנחנו ברשת אמית מבינים שבעולם תזזיתי המשתנה בקצב מסחרר אסור לנו לעמוד במקום ואנחנו חייבים להתאים את החשיבה, התכנים, שיטות ודרכי הלימוד ואפילו את הסביבה הפיזית הלימודית לדור העתיד הצעיר שהינו אנרגטי, חסר סבלנות ובעל סף גירוי גבוה. איך עומדים בקצב שלהם ומביאים אותם להישגים? כנסו ותגלו: