גוגיה >

יוצאים למסע: רשת אמית מציעה דרכי למידה חדשניות ששמות את התלמיד במרכז

כיצד הופכים את מערכת החינוך לרלוונטית במאה ה-21, ובייחוד בימי הקורונה? באמית, שפיתחה שפה פדגוגית חדשנית, מחנכים כבר שנים ללמידה עצמאית בסביבה דיגיטלית

העולם הופך דיגיטלי יותר ויותר והמידע נגיש יותר מאי פעם. שיטת הלימוד השגרתית והמיושנת – שבה המורה מדקלם חומר מול הכיתה ותלמידים קולטים מידע, פולטים אותו בזמן המבחן ולרוב שוכחים אותו מיד לאחר מכן – הופכת פחות רלוונטית ומאתגרת ופוגעת במוטיבציה ללמוד. נגיף הקורונה החריף את המצב. במקום לנצל את המעבר ללמידה דיגיטלית שמיישמת דרכי למידה חדשניות, אותה שיטת הלימוד פשוט עברה לתוכנת הזום. כך, המורה עדיין מרצה, אך לא מתקיימת אינטראקציה אישית עם התלמידים.

המציאות הנוכחית מחייבת את מערכת החינוך להשאיר מאחור את שיטות הלימוד המיושנות ולהתקדם לדרכי לימוד חדשניות שבמרכזן פיתוח יכולות התלמיד. כך עושה רשת אמית, שתפיסתה החדשנית מעודדת לימוד עצמאי.

קודם כל בני אדם

באמית שואפים שהתלמידים יעברו תהליך צמיחה והעצמה לימודי, מקצועי ואישי. לכן, הרשת מפעילה תוכנית תמיכה אישית שמטרתה להעצים ולקדם תחושת שייכות וחוויית הצלחה בכל תחום עניין, גם אם אינו נלמד בבית הספר. במסגרת התוכנית, אנשי הצוות וההנהלה רוכשים מיומנויות מעולם האימון האישי (קואוצ’ינג) והפסיכולוגיה.
בנוסף לפיתוח עצמאות, חשיבה וסקרנות אצל התלמידים, הלימודים באמית שמים דגש גם על שיח, חקר משותף וסיעור מוחות, וכך מייצרים תחושת קהילתיות והתבוננות באחר. דגש רב מושם גם על ערכים, חברה ואנושיות, הרבה לפני הציונים. ד”ר אמנון אלדר מנכ”ל אמית מסביר כי “חשיבות הקשר הבין-אישי והיכולות החברתיות מורגשת עוד יותר כעת, בימי הקורונה. תקופה זו אמנם הרחיקה קרובים אך גם קירבה רחוקים. כך למשל, מורים ממקומות מסוימים בארץ מלמדים און ליין ילדים מאזורים אחרים”.

להמשך קריאת הכתבה בדה מרקר >

 

הכתבה של רונה מור פורסה בדה מרקר ב10.9.2020

פורסם בתאריך: 09.11.2020