למידה מבוססת פרוייקטים היא שיטת הוראה ממורכזת תלמיד המבוססת על למידה אקטיבית, שמשלבת בין עשייה לחקירה ולרכישת ידע.
השיטה של למידה מבוססת פרוייקטים מתבססת על רעיונותיו של ויליאם קילפאטריק שפרסם בשנת 1918 את הספר “שיטת הפרויקטים” על בסיס רעיונותיו של ג’ון דיואי.
למעשה השיטה היא כך שהמורה שמנחה ממשיך לפקח על מה שנעשה בכיתה תוך יצירת אווירה של אחריות משותפת. שאלות המורה והנושאים המועלים על ידו נועדו לכוון את התלמידים לחומרים מבוססי תוכן.
באמצעות זאת, על ידי הצבת מטרות זמניות, מתן משוב וביצוע הערכה שוטפת המנחה הרי שזה מבטיח שהתלמידים נשארים ממוקדים ומבינים לעומק את המושגים הנחקרים. בסיום הפרויקט המנחה מעריך את התוצר הסופי ואת הלמידה שהוא משקף.
הצגה תוצרי למידה: הצגת התוצר הסופי של הפרויקט. זה בעצם מאפשר לתלמיד להציג לפני הקהל את הידע שרכש ואת הדרך הלימודית שהוא עבר. למעשה ניתן לומר שבתהליך הלמידה החוויתי הזה, התלמידים .מתמודדים עם משימות אינטלקטואליות שכוללות קריאה, חקר, כתיבה והצגה בפני קהל של תכנים שמהווים חלק בלתי נפרד מתוכניות הלימודים