חדשות וחדשנות בחינוך >

יוזמת המורה מרחובות הפכה לתחרות ארצית

זוכה תחרות היצירה התורנית: אלעד יניר מאמית בר אילן פ

בתמונה: אלעד יניר, תלמיד אמית בר אילן פ”ת

לאחרונה הוכרזו הזוכים בפרס היצירה התורנית לתלמידים מצטיינים מכל רחבי הארץ. את התחרות, המתקיימת זו השנה השביעית, הפיקה קהילת תורת חיים ברשת אמית ובשיתוף החמ”ד, בעקבות יוזמה של אסף סירי רכז המצוינות בקרית החינוך אמית המר ברחובות.

תחרות היצירה התורנית, הינה תחרות ארצית לתלמידים בכתיבת מאמרים תורניים בנושאים שונים. השנה התלמידים נדרשו לכתוב באחד מ-3 המסלולים הבאים: מסלול הלכתי, מסלול השקפתי אמוני ומסלול אומנותי ספרותי.

השנה התמקדה התחרות בנושא שנת השמיטה, ומאמרים רבים עסקו בנושא זה. כך גם המאמר הזוכה של אלעד יניר מאמית בר אילן פ”ת, שעסק בנושא ‘טעם השמיטה’ ובדק כיצד ניתן לקיים את הדבר הקרוב ביותר למצוות השמיטה המקורית בכלכלה המודרנית.

התחרות נולדה בקרית החינוך אמית המר ברחובות, רשת אמית והחמ”ד אימצו את הרעיון ופתחו אותו לכלל תלמידות ותלמידי כיתות ז’-י”ב מכלל בתי הספר בארץ, המבקשים לכתוב עבודות חקר בנושא יצירה תורנית, העוסקים בחיבור שבין התורה לחיים.

אסף סירי רכז התחרות: “השאיפה היא להוביל לתרבות של מצוינות והישגיות בעולמות הרוח, הקודש והיהדות. ערך המצוינות הוא לא רק במקצועות מתמטיקה, אנגלית ושפה אלא מעל הכל ערך זה חייב להיות מוטמע בתחומי הקודש והאמונה. החלום שלנו להצמיח תלמידים ותלמידות שיובילו את עם ישראל ומדינת ישראל להתחדשות ולקומה נוספת בכתיבה בעולמות ההלכה, האמונה והיצירה היהודית המקורית”.

אסף בר שלום, ראש תחום תורת חיים ברשת אמית: “חגיגה יוצאת דופן של למידה, יצירה ואמירה משותפת שתלמידים ומורים אוהבים לתת את המיטב בעולם התורה והקודש ומוכנים להשקיע כדי לחנך למצויינות בעולמות ההלכה, ההשקפה והאומנות בעולם היהדות. מסורת של 7 שנים שבכל שנה מחדש, תלמידים נוספים עוברים חוויה של חקר ולמידה שמשאירה להם מתנה גדולה”.

קישור לאתר התחרות https://amit.org.il/toranit/

פורסם בתאריך: 18.07.2022