תפיסת השלםברשת אמית

לאחר מסע למידה של מנהלים ואנשי מטה יחד עם ד”ר אלדר, בליווי אנשי מקצוע מהארץ ומהעולם, גיבשה רשת אמית את חזון הקהילה החינוכית הלומדת (קח”ל) הפועלת לאור מצפן אמית וערכיו – תורת חיים, כלל ישראל ומיצוי ומצוינות.
תפיסת ההפעלה של הקח”לים היא תפיסת השלם המורכב משמונה חלקים. כלומר, הכלי למימוש החזון, המדיניות, תוכנית עבודה, הפעולות והתוצרים המצופים בנוי משמונה צירים, שכל אחד עומד בפני עצמו ובד בבד הם מחוברים, מחויבים ומתכתבים זה עם זה.

תפיסת השלם

חלקי השלם

תלמידים מציגים את הרובוטים השונים

אקוסיסטם-שותפויות

נושא היזמות, האקוסיסטם והשותפויות בחינוך הוא חלק משמעותי בתהליך ההתחדשות הפדגוגית. התבוננות בסביבה הקרובה והרחוקה של הקח"ל הכוללת הורים, רשות, בעלי עסקים, מוסדות אקדמיים ועוד, ורתימתם לעשייה בבית הספר. באופן הזה יוצרים חיבורים ושותפויות המאפשרים לתלמידים להיות חלק מהעולם האמיתי ולחוות למידה במציאות טרם היציאה אליה באופן רשמי.
>

חברה וחיבורים – חיבורים בחברה הישראלית

עשייה משמעותית בתוך החברה הישראלית הכללית, היוצרת חיבורים עם מגזרים שונים תוך פיתוח מעורבות, מנהיגות וסולידריות.
>

תורת חיים , זהות וערכים

תורת חיים (ממלכתי דתי) = זהות יהודית דתית
זהות וערכים (ממלכתי) = זהות יהודית ישראלית
עיצוב זהות אישית תוך היכרות עם דמויות מופת, אירועים מעצבי זהות ובניית סל ערכים איכותי.
>
תצאם

תהליך צמיחה אישי מקצועי / לימודי (תצא”מ)

בניית תוכנית אישית הנותנת מענה לכלל ההיבטים הרגשיים של התלמיד על ידי מנטור האחראי על 15 תלמידים (בשפת הרשת: 1 ל-15). המנטור רואה כל תלמיד, מסייע לתלמידים לגלות את החוזקות והתשוקות שלהם, את התשוקות שלהם הן בתחום הלימודי והן בתחומים אחרים, ועוזר להם לחבר הכול לתוכנית עבודה אישית, שמאפשרת להם לצמוח ולממש את עצמם. זאת בד בבד עם בניית קבוצת משמעות של כל 15 התלמידים, שמאפשרת לכל אחד לגדול ולצמוח כחלק מהקבוצה.
>

ניתוח מערכות פדגוגיות- הערכה ומדידה

הערכה מפתחת, המתבוננת תדיר על כל התהליכים המתחוללים בקח"ל, ומנטרת את החוזקות והאתגרים, ובהתאם לכך עורכת דיוקים ושינויים.
>
שיווק

D.N.A – מיתוג ושיווק

בירור הד.נ.א של בית הספר ודברור נכון של הקהילה, העשייה והמסרים של בית הספר, פנים וחוץ. כלומר, הבנה של מה המותג לפני מיתוגו.
>
מנהל הלמידה

סגן למידה – מתכלל כלל הלמידות בקח”ל

בסופו של יום, לבית הספר באים כדי ללמוד. סגן הלמידה אחראי על קידום הלמידה בבית הספר בכל המרחבים, תוך יצירת שיתופי פעולה עם שאר הצירים, במטרה להצמיח את התלמידים ולהקנות להם ידע, מיומנויות וערכים בתהליך חווייתי, התנסותי ורלוונטי, יחד עם חיזוק הערך העצמי שלהם ויצירת מוטיבציה פנימית, שיבואו לידי ביטוי בכלל המדדים. כלומר פרסונליזציה בלמידה.
>
סגן מנהלי

סגן מינהלי – מנהל אדמיניסטרטיבי

אחראי על תפעול הקח"ל ועל הלימה בין תוכניות העבודה לתקציב הקיים.
>

כתבות שיעניינו אותךבנושא הגוגיה

“כשאתה עומד במקום, אתה בעצם הולך אחורה”. אנחנו ברשת אמית מבינים שבעולם תזזיתי המשתנה בקצב מסחרר אסור לנו לעמוד במקום ואנחנו חייבים להתאים את החשיבה, התכנים, שיטות ודרכי הלימוד ואפילו את הסביבה הפיזית הלימודית לדור העתיד הצעיר שהינו אנרגטי, חסר סבלנות ובעל סף גירוי גבוה. איך עומדים בקצב שלהם ומביאים אותם להישגים? כנסו ותגלו:

כל הכתבות