חדשות וחדשנות בחינוך >

שיעור לחיים – התלמידות מפתחות קופסת עזרה שלישית בפריסה ארצית

בנות כיתת היזמות והאקוסיסטם של בית החינוך אמית אורי מעלה אדומים

בנות כיתת היזמות והאקוסיסטם של בית החינוך אמית אורי מעלה אדומים מפתחות מוצר חדש – קופסת עזרה שלישית לנשים. על כך זכו במקום השלישי, בתחרות מיוחדת בין עשרות בתי ספר של רשת אמית.

בארוע ‘האקתון’ של תלמידי רשת אמית מכל הארץ, שנערך השבוע בתל אביב, הציגו התלמידות את הרעיון: מכיוון שלא תמיד יש לנשים עזרה שלישית נוכחת לידם, חברות הקבוצה FEMME יצרו קופסא אשר נותנת לנשים גישה מהירה ונוחה להשגת מוצרי הגיינה נשיים בשירותי הציבור כגון: מסעדות, בתי-ספר, אולמות אירועים, קניונים ועוד. מדובר במכשיר מיוחד, שבו זמין לאשה המוצר ההגייני שהיא זקוקה לו.

במהלך אירוע השיא, שמהווה חלק מתהליך שנתי, התלמידות עסקו בסקר שוק, מחקר לקוחות, הצעת ערך וגיבוש מצגת תוצר מקצועית שמשקפת את התהליך השנתי שעברו. התלמידות נמדדו בקריטריונים קריטיים בעולם האמיתי כגון: עבודת צוות, ניהול עצמי, חשיבה ביקורתית, רפלקציה, העלאת רעיונות לפתרון ועוד. התלמידות ימשיכו לחקור את המוצר שאותו הציגו ויגישו אותו כעבודת גמר לבגרות.

שלי ארז, תלמידת כיתה י’ שיתפה: “תוכנית רפואה וחדשנות היא בין המתנות הכי גדולות שקיבלתי מהבית ספר. היא מלמדית כל כך הרבה על החיים ונותנת לנו טעימה מהעתיד בו אנחנו רוצות לבחור. אחרי שנה מדהימה ומלאה בסיורים לפקולטות רפואה/סייבר ועוד – הגענו להאקתון, היה מאוד מאתגר, היה מתיש אבל היה שווה כשזכינו במקום השלישי”.

רוחמה ווגל, מנהלת בית החינוך: “ההאקתון הוא יום שיא שמשקף תהליך של שנה שלמה. היה מדהים לראות את האנרגיות והאור בעיניים של התלמידים והתלמידות ולשמוע אותם מציגים בפודיום. מדובר באירוע מרשים ביותר, אבל יותר מזה- התהליך לאורך השנה הוא שאיפשר את זה באמת, אמית אורי מוביל שלושה מסלולי אקוסיסטם שונים ומושקעים והתוצאה בהאקתון היתה מורגשת. עברנו חוויה שהבנות, וגם אנחנו לא נשכח”.

פורסם בתאריך: 26.03.2023