חדשות וחדשנות בחינוך >

שיעור בחינוך – התלמידים שנלחמים על חקלאות ישראלית

ההפנינג החקלאי בכפר הנוער אמית פתח תקוה

במשק החקלאי של כפר הנוער אמית פתח תקווה, קיימו ארוע לסיום השנה. במסגרתו, הגיעו לשטח החקלאי של הכפר כ-75 משפחות, 350 סבים וסבתות, הורים וילדים, צעירים וגדולים לחוות חוויה חקלאית מקרוב.

במרכז ההפנינג עמד הקטיף העצמי שנעשה בצורה חופשית לאחר תשלום בכניסה וקבלת קרטון מתוך גן הירק של כפר הנוער שהשנה כלל מלון (3 זנים), אבטיח (2 זנים), פלפלים, חציל בלאדי, ועגבניות שרי, ויחד עם דלורית ודלעת שהתקבלה בתרומה מגד”ש בארות יצחק.

לצד הקטיף עצמי ממנו יצאו המבקרים עם סל עשיר שקטפו בעצמם, פעלו במקום עמדות של אפיית פיתות בטאבון, עמדות יצירה לגילאים שונים, תצפית צפרות עם משקפות, ועמדה של הפרשת תרומות ומעשרות עם רב הכפר, הרב אהוד סטופל וכמובן עמדת שתייה קרה וחלוקת קרטיבים בחום המאתגר.

בנוסף הוקמה עמדת מכירת שתילים תוצרת משתלת אמי”ת לדרום אשר הוקמה השנה במסגרת המשק בכפר ומטרתה לייצר שתילים עבור מושב נתיב העשרה בעוטף עזה. בשיתוף פעולה עם מור ג’רופי, המורה לאומנות בכפר הנוער, יצרו התלמידים גלויות שהוצמדו לכל שתיל שנמכר ועליהן הסבר על הפרויקט וציור של אחד מתלמידי הכפר המתקשר לאירועי המלחמה.

כל תפעול האירוע, מההקמה שלו ועד קבלת המבקרים, העבודה בעמדות השונות, ההסברים והסיוע בקטיף, וכמובן הקיפול בסופו, נעשו על ידי חניכי וחניכות הכפר המדהימים שנשארים בקיץ לעבודה בכפר במגוון ענפים.

תגובות המבקרים על האירוע היו מרגשות. חלקם חזרו כבר פעם שלישית וחלקם הגיעו בפעם הראשונה וכולם יצאו עם חיוך על הפנים ושאלו מתי תהיה הפעם הבאה, אבל הכי מרגש בתגובות המבקרים זו ההתרגשות שלהם מההתנהלות של חניכי הכפר, מהעבודה שלהם, מהאדיבות וקבלת הפנים, הסיוע בסחיבת הקרטונים והידע המקצועי שלהם.

החניך איתמר כהן שיתף: “ההפנינג החקלאי היה הצלחה גדולה, עזרנו בחיוך ובהכוונה לכל אחד ואחת, בין אם זה לבחור את האבטיח הכי טעים וטוב, ובין אם זה לעזור וללמד את תיירי המקום על הגידולים החקלאים וכמובן שהכל נעשה בחיוך ובאהבה”.

רפאל סעדון, מנהל המשק: “גם השנה זכינו לפתוח את השטח החקלאי שלנו לקהילה, וקיימנו את ההפנינג החקלאי שלנו שכבר הפך למסורת (בפעם השלישית!). כל המבקרים שהגיעו לאירוע ציינו בעיקר את אותם חניכים שהאירו להם פנים, הסבירו להם בצורה מקצועית על כל פעילות וסייעו בסחיבת הקרטונים המלאים כל טוב. שנזכה להמשיך לחבר את עם ישראל לאדמת הארץ. מוזמנים לעקוב אחרי המשך הפעילויות”.

פורסם בתאריך: 12.08.2024