חדשות וחדשנות בחינוך >

עשרת ימי האומה – ברשת אמית למדו עם ההורים השכולים וקרובי החטופים

למידה עם ההורים השכולים וקרובי החטופים

לצד המורים ברשת אמית לימדו גם הורים שכולים שאיבדו את ילדיהם במלחמה. עשרות הורים ובני משפחה של חללי המערכה, הגיעו לשוחח עם התלמידים, לשתף ולספר על הבן או האחות.

לישיבת אמית עמיחי ברחובות הגיעו השבוע הוריהם של הבוגרים מיכאל בן חמו ואייל טויטו הי”ד, שנפלו בקרבות. מאיר בן חמו, אביו של מיכאל הי”ד – נשאל “האם בדיעבד היית מאפשר למיכאל להתגייס לקרבי?” וענה: “למה בדיעבד? לכתחילה. למיכאל יש אח שהוא גם בוגר הישיבה שסיים לפני שנתיים , והתגייס עכשיו ל- 669. אם אנחנו רוצים לחיות במדינה הזאת ולא לחזור לגלות- אנחנו צריכים להילחם ולשמור על המדינה. כך מחנכים אתכם כאן בישיבה”.

התלמיד לביא טולדאנו שיתף: “השאיפה למצוינות שהייתה במיכאל בלטה לי יותר מהכל, מאחל לעצמי ולכל חבריי לשאוף ולהגיע להישגים שלהם, בגבורה ובאומץ גדול”.

כדי להגיע לכל עשרות אלפי התלמידים, צילמו בשבועות האחרונים אנשי תחום תורת חיים ברשת אמית סדרת שיעורים קצרים עם הורים שכולים ועם משפחות חטופים העוסקים בצורך באחדות העם ובחשיבותו בעת מלחמה ובכלל. בשיעורים שצולמו מתייחסים ההורים לטקסט מכונן שבחרו מהמקורות ומההיסטוריה של מדינת ישראל. בעקבות כל סרטון ערכו המורה והתלמידים שיח בכיתה על האחדות והעצמאות בתולדות העם והמדינה.

בין המשתתפים בסרטונים, גליה אמא של אביתר דוד שנחטף לעזה ודקל נכדו של החטוף עודד ליפשיץ, שקד הרן שאביה אבשלום נרצח בקיבוץ בארי שלימדה על מחלוקת בית שמאי ובית הלל, איציק אביו של ישי פיטוסי שנפל בנחל עוז על דברים של דוד בן גוריון לאנשי חינוך, עמד חבקה על בנו סא”ל סלמאן חבקה ועוד. בעקבות כל סרטון ערכו המורה והתלמידים שיח בכיתה על האחדות והעצמאות בתולדות העם והמדינה.

הרב שמעון שושן, ראש ישיבת אמית עמיחי: “קיבלנו החלטה כי אנחנו מבקשים הנצחה שיש בה חיים והמשכיות, כזאת שתהיה מודל והשראה לתלמידי הישיבה. זה קורה בלימוד דברים שמיכאל ואייל הי”ד כתבו ובמפגשים מרגשים עם ההורים שלהם”.

ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית: “איבדנו מאות חללים ובהם 48 בוגרינו. בשבוע הזיכרון אנחנו מבקשים לתת מקום לגבורתם, לחבר את תלמידינו לכלל ישראל, לזכור ולהזכיר. שיתוף ההורים בעשיה החינוכית הוא שיעור החינוך הגדול ביותר שיש בידינו לתת לתלמידינו בימים הללו”.

פורסם בתאריך: 12.05.2024