חדשות וחדשנות בחינוך >

סיירת אילון – לזכר המחנך שנפל בקרב

סיירת אילון – לזכר המחנך שנפל בקרב

נפילתו בקרב של הרב אילון ויס הי”ד, מחנך בבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים, הובילה להנצחתו בסיירת קש”ת – קיץ של תורה ולהקרא ‘סיירת אילון’. זאת, כדי לזכור ולהעביר הלאה את האהבה והמסירות שהיו לו ללימוד התורה גם במציאות מאתגרת ומורכבת.

מאז תחילת החופשה, במשך שלושה שבועות, בכל יום הגיעו תלמידי בית הספר מכיתות ז’ עד י”ב לתפילת שחרית ולימוד קבוע על קפה ומאפה. התלמידים למדו בהתמדה רבה וסיימו השבוע ספר שמואל ב’, משניות מסכת ראש השנה ורמב”ם יומי הלכות ברכות. בסוף כל לימוד התקיימה הגרלה על פרסים יקרי ערך ואחת לשבוע – ערב בריכה למתמידים.

כשמתפללי בית הכנסת ‘אוהל אהרון’ שמעו על היוזמה המבורכת, מיד נרתמו לאסוף סכום כסף גדול לטובת מאפים חמים בכל יום עבור התלמידים.

נעם ואנונו, בוגר כיתה ז’4 שיתף: “הייתה לי חוויה מדהימה לשמור על שיגרה ולקום כל בוקר לתפילה וללימוד. כל הילדים שלקחו גם חלק מסיירת אילון נהנו לקום כל בוקר להודות לקדוש ברוך הוא”.

“בהתחלה היו קצת חששות כי לכאורה אנחנו הולכים לקרב אבוד מראש. עלתה לי במחשבה הסיטואציה שתלמיד צריך לבחור בין להמשיך לישון או לשחק בטלפון לבין להגיע לתפילה ולימוד -ברור למה תהיה נטיית ליבו”, מודה ישראל דהן, מחנך ומארגן סיירת אילון. “אבל הופתעתי לגמרי מהרצון וההתמדה של התלמידים. ככל שהימים עברה גם השמועה ,נוצרו קשרים, הגיעו תלמידים נוספים ואפילו כאלה שאינם מתלמידי בית הספר. ב”ה התגבשה קבוצה טובה וקבועה שמתחילה כל בוקר בחופשה הגדול באמירה: התורה לא תלויה במסגרת בית הספר, אלא מלווה אותנו במהלך כל היום וגם בחופש הגדול, היא תורת חיים”.

דניאל בארי מנהל בית החינוך: “מדהים ומרגש לראות תלמידים שבוחרים בתפילה ובלימוד התורה בחופשת הקיץ שלהם, לעילוי נשמת הרב אילון ויס הי”ד שלימוד התורה היה כל כך חשוב לו. יישר כח לישראל דהן שמוביל את הסיירת ביד רמה. כיף לראות את התלמידים בקיץ, זכות גדולה!”.

סיירת אילון – בלימוד תורה לזכר המחנך שנפל בקרב

פורסם בתאריך: 22.07.2024