חדשות וחדשנות בחינוך >

מנחם קלמנזון לתלמידי קריית חמ”ד אמית שדרות: “יש רגעים בחיים שצריך לשאול מה נכון”

מנחם קלמנזון ותלמידי קריית חמ

“אני מרגיש כבוד גדול ויראת קודש לדבר לפני שדרותים”, כך אמר השבוע (שני) זוכה פרס ישראל מנחם קלמזון לתלמידי קרית חמ”ד אמית שדרות, בשיחות השראה מעצימות לתלמידי הישיבה, תיכון הבנים ותלמידות אולפנת עדי.

קלמנזון שיצא בשמחת תורה יחד עם אחיו אלחנן לסייע לתושבי עוטף עזה, עסק בחילוץ תושבי קיבוץ בארי תחת אש עד שאחיו אלחנן הי”ד, נפל בקרב. “זה לא שלא פחדנו, פחדנו מאוד אבל הבנו מה גודל המשימה שלנו שם”, הוא שיתף את התלמידים. “אנחנו כל הזמן עסוקים במה נח לי מה טוב לי ומה מתאים לי. יש רגעים בחיים שצריך לשאול מה נכון, מה אמת ומה ה’ רוצה ממני”.

עמיחי אוקנין, תלמיד כיתה ט’ בישיבה התיכונית שיתף: “השיחה של מנחם ריגשה אותי מאוד, בעיקר העובדה שפתחו לו את הדלת בקיבוץ רק שהוא צעק ‘שמע ישראל’. זה מוכיח שבפנימיותנו, כולנו אחים”.

מישל מושייב, תלמידת כיתה יא’ באולפנת עדי שיתפה: “הייתה שיחה מדהימה. מנחם ואלחנן הי”ד הם מודל לחיקוי. היה מעורר השראה לשמוע את הסיפור שהוא עבר ובאמת אין גבורים כאלו כיף לשמוע שיש אנשים כאלה במדינה שלנו”.

הרב ישראל אוחיון, ראש הישיבה: “מנחם סיפר על חילוץ תושבי בארי אבל למען האמת הרגשנו שהוא מחלץ אותנו!! מחלץ אותנו מהמקום האישי הפרטי שרואה את קשיי היום יום בשדרות ומגביה אותנו למקום של כלל ישראל, מסירות וגבורה”.

אסף בן דוד, מנהל קריית חמ”ד אמית: “עוצמה גדולה שתלמידינו ומורינו הגיבורים פוגשים את גיבור ישראל מנחם קלמנזון בשיחת השראה שמשלבת כאב ותקווה, עצב וגאווה ומחברת אותנו לבחירות הנכונות ולכלל ישראל”.

פורסם בתאריך: 30.05.2024