חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידים יצרו תערוכה ברוח המלחמה: ‘הודעה נמסרה למשפחה’

התלמידים יצרו תערוכה ברוח המלחמה: 'הודעה נמסרה למשפחה'

קרדיט צילום תמונה: יאיר הרמן

תלמידי כיתה י’ במגמת יישומים גרפיים בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה, בחרו להכין מיצג בנושא ‘הודעה נמסרה למשפחה’. המיצג שעוסק במלחמת ‘חרבות ברזל’ בוצע במסגרת פרויקט סוף שנה של המגמה. כל תלמיד מהמגמה בחר דמות של חייל וחקר עליו.

בתערוכה מוצגים תוצרים העוסקים בדמות החייל מזווית אותה בחר התלמיד ויצירה של מדבקה המנציחה את החייל יחד עם משפט שנהג לומר או שנאמר עליו בהספדים. חלק מהתוצרים הוכנו על ידי תלמידי כיתות התקשורת שלומדים במגמה כחלק מעיקרון השילוב בו דוגלת הישיבה. בתוך הגיבורים, כלולים גם קרובי משפחה של תלמידים ומורים מהישיבה.

צוות המורים של המגמה, ברכי פייזקוב, דפנה גוטמן ויהודה סטופל, מספרים: “נושא התערוכה שבחרנו כואב ועכשווי, עבודה כזו מחברת את התלמידים להבנה של מסירות הנפש של החיילים שנפלו ומתמלאים הכרת הטוב ורצון לספר את הסיפור של האיש שמסר נפשו”.

אברהם כבדיאל ויגל בכר, תלמידים בכיתות התקשורת מספרים: “כשחקרנו על החייל שבחרנו להנציח בעבודתנו, היה ערבוב של רגשות בתוכנו. למשל, בקריאה על דמותו של מעוז פניגשטיין הי”ד, הקריאה על האדם שהיה וההומור שהיה מרכיב מיוחד בחייו, מצאנו עצמנו צוחקים בקול, כשגילינו שהקים דוכן תפילין ‘מתחרה’ בחוף בעזה והניח תפילין לחבריו. אנחנו מודים לצוות המורים ולישיבה!”.

הרב ניצן ברגר, ראש ישיבת אמית כפר גנים: “המיצג המרגש בו בחרו מורי ותלמידי המגמה לסיים את שנת הלימודים מעיד יותר מכל על השנה המורכבת והמאתגרת שחווינו כולנו כחברה. אני שמח על הבחירה של צוות המגמה להוביל את הבנים ליצירה מתוך שותפות אמיתית באובדן הגדול ובכאב המשפחות. נתפלל שמעתה יופנו כוחות היצירה רק לאפיקים שמחים וטובים בע”ה”.

פורסם בתאריך: 17.06.2024