חדשות וחדשנות בחינוך >

התלמידים הצעירים ממעלה אדומים זכו לברכת הרב דרוקמן 

התלמידים הצעירים ממעלה אדומים זכו לברכת הרב דרוקמן 

בשבת האחרונה יצאו תלמיד ט’-יב’ בנתיב הישיבתי של בית החינוך אמית איתן מעלה אדומים לשבת סמינריון במרכז שפירא בנושא השנתי ‘צא מעצמך’.

בתחנה הראשונה בעיר נתיבות, האזינו התלמידים לשיחה מפי הרב מוטי מטלון שדיבר על הפערים שיש בחברה, על ההקרבה הדרושה לגור במקומות פריפריאליים ועל הצורך בלצאת מעצמי ולדעת לקבל את השונה והאחר ולא את תכתיבי החברה. משם המשיכו התלמידים למתחם הציון של הבבא סאלי, שם ערכו שם תפילה גדולה למען עם ישראל ותפילת מנחה.

קבלת שבת בבית ההארחה במרכז שפירא, התקיימה כמו תמיד מרוממת ומפוארת בשירים וריקודים, רוממות רוח של דיבוק חברים ואווירה ישיבתית מיוחדת במינה. לאחר סעודה מרוממת יצאו התלמידים ליחידה שניה עם המחנכים שעסקה ביציאה מעצמי במעגל החברתי והסביבתי, וסיימו את ערב שבת עם עונג שבת עם שירים ופינוקים.

ביום השבת, לאחר תפילת מנחה יצאו התלמידים במשלחת מכובדת להתברך אצל הרב חיים דרוקמן שליט”א, זקן רבני הציונות הדתית. לאחר הבדלה במוצאי שבת, לא ויתרו גם על יחידת סיכום במוצאי שבת והזדמנות לאסוף את העוצמות, החוויות והדיונים שהתחרשו במהלך השבת.

יוסף יצחק, תלמיד כיתה י’3: “השבת הייתה חוויה מגבשת ומעצימה, התעמקנו הרבה בנושא השנתי ‘צא מעצמך’, היו יחידות של שיחות מעניינות עם הר”מים, הרצאות, פעילויות ועוד. תודה רבה לר”מים ולרב שלומי על שבת נפלאה”.

הרב שלומי דהן, ראש הנתיב הישיבתי סיכם את השבת ואמר: “סירה תיהיה הכי בטוחה על החוף, אך לא לשם כך היא נוצרה! באנו לעולם כדי לתקן ולהוסיף טוב, להיות שליחים ולהשפיע. צאו מעצמכם”.

פורסם בתאריך: 07.12.2022