חדשות וחדשנות בחינוך >

הכירו את משתלת אמית (עמית) לדרום

שתילים לשיקום נתיב העשרה

במסגרת ענפי המשק החקלאי של כפר הנוער אמית פתח תקווה, הקימו החניכים לאחרונה את משתלת אמית לדרום.

הרעיון הראשוני שנתן את הדחיפה להקמת המשתלה היה הרצון להיות שותפים עם עם ישראל בתקופה המורכבת שאנו נמצאים בה, והחלטה לקחת חלק פעיל בתחום שיקום היישובים שנפגעו בטבח 7.10.

בכפר הנוער יצרו קשר עם מושב נתיב העשרה שנמצא בצפון עוטף עזה, ונפגע קשות ( 21 מחברי המושב נרצחו ומרחבי היישוב נהרסו) והציעו לייצר עבורם שתילים למרחבי הנוי הציבוריים במושב.

עירית עובד, האחראית על שיקום המרחב, נענתה ברצון להצעה וחזרה עם רשימת סוגי שתילים וכמויות אותם היא מבקשת. את השתילים ייצרו החניכים בעצמן בכל מיני טכניקות ריבוי מצמחי הנוי הקיימים בתוך הכפר.

השבוע הגיעו חניכי הכפר למשתלה, שמעו והתחברו לסיפור של נתיב העשרה, ובהדרכת צוות המשק יצרו יחד מעל 750 שתילים מסוגים שונים עבור שיקום המושב, ובעיקר ראו שגם להם יש דרך לעשות משהו למען עם ישראל בתקופה הזו ולקחת חלק במאמץ המלחמתי.

כעת השתילים גדלים ומתפתחים בחממה ובעזרת ה’ מקווים בקרוב להגשים את מטרת הפרויקט הסופית, לנסוע יחד לנתיב העשרה לשתילה משותפת עם אנשי המושב.

החניך ירמי לוי שיתף: “שתלתי את השתילים כי הרגשתי שאני חלק בזה וזה מחבר אותי לאנשים שחוו את המצב הזה ב 7/10 ובכך אני עוזר להם לשקם את החקלאות שנפגעה”.

רפאל סעדון, מנהל המשק: “לאחר שהחלה המלחמה בארצנו בתחילת שנה, ישבנו וחשבנו איך כמשק חקלאי בתוך כפר נוער נוכל להיות רלוונטים ושותפים במאמץ המלחמתי הכלל ישראלי. משם התחלנו לחשוב על כל מרחבי הצומח והגינון שנהרסו ביישובים ובקיבוצים וזקוקים לשיקום ולאחר יצירת קשר למושב נתיב העשרה החלטנו להקים משתלה שייעודה ייצור שתילי נוי עבור המושב”.

“אנו מאמינים שיש כח בצמיחת הצמחים שיכול ללמד אותנו הרבה על המשכיות והתחדשות החיים כאן בארץ ישראל”, מוסיף סעדון. “בתפילה להשבת החטופים, רפואת הפצועים ונחמת המשפחות השכולות וצמיחת עם ישראל למקומות הגדולים שבהם הוא ראוי להיות”.

פורסם בתאריך: 29.09.2024