חדשות וחדשנות בחינוך >

הזוכים בתחרות ‘אדם וים’: תלמידי ישיבת אמית צפת

הזוכים בתחרות 'אדם וים': תלמידי ישיבת אמית צפת

קרדיט צילום תמונה: אורית מרצבך

תלמידי כיתה ח’ בישיבה התיכונית אמית צפת, קטפו השבוע את המקום הראשון בתחרות ‘אדם וים’ הארצית.

התלמידים, נתנאל גוטמן, יהודה הופמן, שלמה שפי ודוד חסון, זכו בפרס על עבודתם בתחום הקיימות והשמירה על הסביבה הימית.

התחרות נערכה במרכז המדעים הרצליה והיא מתקיימת בשיתוף משרד החינוך, משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, עיריית הרצליה, עמותת ‘דולפין’ ועשרות בתי ספר מדן ועד אילת.

מטרת התחרות היא העמקת ההיכרות עם סביבת הים והחוף והיא מיועדת לקרב בני נוער לנושא הים ולהטמיע את חשיבות הנושא הימי לקיומה וחוזקה הכלכלי, הביטחוני והסביבתי של מדינת ישראל.

במסגרת התחרות הציגו תלמידי ישיבת אמית צפת את עבודת החקר שלהם בקטגוריה קיימות ושמירה על הסביבה הימית, בנושא: השפעת עליית הטמפרטורה והחומציות של המים על אחוז הבקיעה וההתפתחות של לארוות סרטן הארטמיה.

במהלך עבודת החקר התלמידים למדו וחקרו על התפתחות סרטני מים קטנים בתנאים שונים ואף הציגו בפני השופטים סרטונים ותמונות שצולמו בעזרת מיקרוסקופ. התלמידים נהנו ולמדו על ההשפעות האפשריות של התחממות כדור הארץ על היצורים הימיים וזכו במקום הראשון.

התלמיד שלמה שפי שיתף: “למדתי איך אפשר לעשות חקר מקצועי. היה כיף להחשף גם למחקרים של קבוצות אחרות”. חברו נתנאל גוטמן הוסיף: “נהניתי ממפגש חברתי עם נוער שונה מבתי ספר אחרים, לעמוד לפני שופטים, להציג את העבודה ולענות על שאלות”.

המורה אורית מרצבך, שליוותה את התלמידים ציינה את התלהבות התלמידים מחקר הנושא ומשיתוף הפעולה בין התלמידים. “התלמידים היו מקסימים ולי היתה זכות גדולה לעבוד איתם יחד”.

משה עופר, מנהל ישיבת אמית צפת: “יישר כח לתלמידים על ההישגים המרשימים. הם בהחלט ראויים לכך ומביאים כבוד גדול לישיבה”.

יוסי קקון, ראש העיר צפת: “הזכיה של תלמידי ישיבת אמית בתחרות ‘אדם וים’ הארצית, היא כבוד גדול למערכת החינוך העירונית ולצפת כולה. יש לנו בצפת צוות חינוכי נהדר, ותלמידים שמביאים כבוד וגאווה לעיר במגוון תחומים. ההשקעה בצעירים – דור העתיד של צפת – נמצאת בראש מעייני, אני אמשיך לעודד ולקדם מצויינות וחתירה להישגים חינוכיים”.

פורסם בתאריך: 27.05.2024