חדשות וחדשנות בחינוך >

גאונים בכיתה

מנתוני משרד החינוך שהגיעו להנהלת בית הספר אמית בר אילן גוש דן ברמת גן עולה כי אחת מכיתות יב שסיימו השנה הגיעה לתוצאה יוצאת מהכלל – 68% מהתלמידים הם מצטייני מנכ”ל משרד החינוך.

כדי לסבר את האוזן צריך להבין כי הממוצע הארצי של מצטיינים הוא פחות מ11% ובבתי ספר הדומים לאמית בר אילן הנתון הוא פחות מ20%, כך שתלמידי הכיתה הגיעו לאחוז המצטיינים של יותר מפי שלושה מאשר בבתי ספר מקבילים להם.

הרב אבי יעקובי, מחנך הכיתה: “בית ספרנו דוגל במצויינות בכל התחומים: מעורבות חברתית, לימודים, והצטיינות במכינות, ישיבות ובצבא. ב”ה הגענו להישג שיא בזכות אהבה גדולה לתלמידים, אכפתיות רבה, שיחות אישיות רבות עם התלמידים. הורים שותפים ופעילים, ומעל הכל תומר המנהל וחגית היועצת שהכילו ונתנו תמיד עצות חכמות והיו תמיד זמינים למחנכים ולתלמידים”.

תומר שופר מנהל בית הספר אומר כי הכיתה אינה כיתת מצטיינים וכי מדובר בכיתה רגילה לכל דבר. “התלמידים שלנו ידועים כמי שההשקעה בלימודים חשובה להם ולא סתם רבים מהם מבוקשים מאוד ביחידות הסייבר של צה”ל, אבל התוצאות של הכיתה הזו השנה באמת חורגות מהנורמה”.

מצטייני מנכ”ל משרד החינוך הם תלמידים שממוצע הציונים שלהם בבגרות הוא למעלה מ- 95, ושנבחנו ברמת חמש יחידות באנגלית ולפחות ארבע יחידות במתמטיקה, או ציון 90 לאחר שנבחנו בחמש יחידות בשני המקצועות. לצד זה עליהם לעבור בהצלחה מרובה את התוכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית-קהילתית.

פורסם בתאריך: 24.10.2021