חדשות וחדשנות בחינוך >

באמית איתן מעלה אדומים מתכוננים לבגרות בהיסטוריה מכלי ראשון

תלמידי כיתה יא2 בבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים התכנסו השבוע למפגש כיתתי בביתו של המורה שי קהת בירושלים, לציין את סיום הבגרות ושנתיים למידה של היסטוריה.

באירוע נכחו כל התלמידים ללא יוצא מן הכלל, מחנך הכיתה אוריאל פיש ואנשי צוות נוספים. אורחת כבוד הייתה הגברת רנטה פיש (אימו של המחנך בת 98! ועד 120!) שהגיעה במיוחד מפתח תקווה, בכדי לספר את סיפורה האישי.

גברת פיש שיתפה את התלמידים בסיפורה מהילדות בגרמניה, דרך הפרידה מההורים על רציף בתחנת הרכבת והחיים בלונדון, אנגליה במהלך המלחמה, המשך במעבר למדינת ברזיל, הקמת משפחה וכלה בעלייתה לארץ עם בעלה ז”ל בשנת 1984.

בסוף האירוע, הפתיע המורה שי קהת עם ציור בצבעי שמן שהוכן במיוחד לגב’ פיש, המחולל בתוכו את הסיפור, ואז כל אחד מהנוכחים הוסיף טאצ’ קטן בציור עם מכחול וצבע. לאחר מכן, צבי יהודה קהת, בנו של המורה ניגן ושר לכבודה את השיר ‘פשוטים’ של עקיבא תורגמן.

הגברת רנטה פיש: “שמחתי לשתף את התלמידים בסיפור האישי שלי, שגם היה הסיפור של עוד הרבה נערים ונערות. זה היה מאד חשוב כי הילדים צריכים לדעת מה קרה לנו, ילדי הkindertransport”.

המורה שי קהת: “מפגש התלמידים עם אמו של מחנכם וחיבורם לסיפור חייה בין שואה לתקומה, מהווה עבורם מעין חוליה בשרשרת הדורות במסגרת לימודי היסטוריה. שילוב האמנות כביטוי לסיפור ההיסטורי המרגש, הוסיף חוויה מיוחדת ועוצמתית שבוודאי תחרט במחוזות הזיכרון בהווה ובעתיד עבור כולם”.

פורסם בתאריך: 15.03.2022