חדשות וחדשנות בחינוך >

77 שנה לנצחון: תלמידי מקיף אמית באר שבע הצדיעו לוטרנים

תלמידי מקיף אמית באר שבע הצטרפו לאירועי יום הניצחון ה-77 על גרמניה הנאצית והצדיעו לוטרנים, ותיקי מלחמת העולם השנייה.

כבר לפני מספר שבועות החלו התלמידים להתנדב במועדון לקשיש, אליו מגיעים לפעילות לא מעט ניצולי שואה וערכו עמם היכרות מקדימה. לפני הטקס נפגשו התלמידים עם ניצולת שואה בת 100 שאחיה נהרג במהלך המלחמה ושמעו ממנה את סיפור חייהם המרגש. היא שוחחה עם התלמידים בשפה הרוסית ואחד התלמידים תרגם עבור חבריו.

לאחר מכן, השתתפו התלמידים בטקס העירוני שנערך על ידי תנועת ‘מדור לדור’ בשיתוף עם עיריית באר שבע, משרד העלייה והקליטה ומרכז כיוונים, בהשתתפות ראש העיר רוביק דנילוביץ, וטרנים ותושבי העיר שהגיעו להצדיע להם וציינו את המחויבות של הדור הנוכחי להמשיך את הדור הקודם, להיות אנשים שדואגים לעולם ולא נותנים לרוע לשלוט.

אחד הנואמים בטקס היה יהודי ניצול שואה בן 98, סגן אלוף בצבא האדום, מהלוחמים שכבשו את ברלין מידי הנאצים.

התלמידה אופק אלדי מכיתה ט1 נחשון שיתפה: “זה היה עצוב קצת, מצד שני זה היה מרגש לשמוע שהם נלחמו מול הנאצים ורואים שהמדינה ממש חשובה להם. למדתי מזה את המחוייבות מדור לדור, שאנחנו צריכים לשמוע מה היה פעם ולהזכיר ולספר את ההיסטוריה ולימד אותי שצריכה להיות לי אחריות כלפי המדינה”.

צוריאל רובינס, מנהל בית החינוך: “יום הנצחון משמעותי לנו הרבה מעבר לעניין עצמו. יום הנצחון הוא גם סיפור של חיבור לשורשים של רבים מתלמידינו וחיזוק הזהות שלהם. כבוד גדול לנו להשתתף כקהילה חינוכית באירוע כזה”.

פורסם בתאריך: 18.05.2022