חדשות וחדשנות בחינוך >

28 שנות חינוך הפכו לספר

‘גן עדן – הסיפור של כולנו’ – כך נקרא ספרו החדש של הרב יאיר יעקובי, ראש הישיבה התיכונית אמית בלבב שלם ירוחם, הרואה אור בימים אלה בהוצאת ‘ספרי ניב’.

הספר עוסק בניסיון להבין לעומק את התהליכים שעוברים על הנערים והנערות בגיל המטלטל והמשמעותי ביותר בחייו של האדם, גיל ההתבגרות, מתוך המפגש עם סיפור גן עדן.

“הספר הוא פרי של תובנות חינוכיות, שצמחו ממבט של מחנך וראש ישיבה, שעסוק בהבנת עולמם של הנערים המתבגרים ומקומם של המחנכים וההורים כמלוים תהליכים אלו”, אומר הרב יאיר יעקובי. “ככל שהעמקתי בהבנת התהליכים, התברר לי שהתהליכים, השלכותיהם על עולמו של המתבגר ומקומנו בליווי התהליכים, טמונים כולם במבט מעמיק על סיפור גן עדן. מסתבר שסיפור זה אינו מתאר חטא מקרי, אלא תהליך טבעי שעובר על כל מתבגר,שרק בעזרתו הוא יכול לפתח זהות עצמאית ויציבה”.

הרב יאיר יעקבי עוסק כ-28 שנה בחינוך ומשמש מחנך וראש ישיבה. הוא הוציא בעבר כמה ספרים, וביניהם הספר ‘חנוך לנער על פי דורו’, שעוסק באפיון הדור הצומח בארץ ישראל ובהתוויית השיח החינוכי המתאים לו. ספריו כתובים בשפה ישראלית שפונה לציבור הרחב, ומטרתם לתת משמעות קיומית לספרי הקודש ולחברם לשפה ולשיח הישראליים.

 

פורסם בתאריך: 16.08.2022