חדשות וחדשנות בחינוך >

27 שנה לרצח ראש הממשלה- תלמידי אמית באר טוביה ערכו טקס לתושבים הותיקים

27 שנה לרצח ראש הממשלה- תלמידי אמית באר טוביה ערכו טקס לתושבים הותיקים

כ-1900 תלמידי תיכון אמית באר טוביה פתחו את יום השנה ה-27 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, בטקס שבמרכזו עמדו ערכי הרעות, האחווה והסולידריות.

בתום הטקס, בו נכחו ראש המועצה קובי אביבי, מנהלת מחלקת החינוך דורון חנין, יו”ר ועדת החינוך גבי נחום ועוזרת ראש המועצה תמר ממן – התכנסו התלמידים לשיח חינוכי ייחודי שנבנה במיוחד.

בהמשך היום, נסעו התלמידים המשתתפים בטקס ל’בית המייסדים’- מועדון גיל הזהב של המועצה האזורית באר-טוביה, וקיימו את הטקס אל מול האזרחים הוותיקים.

במהלך הטקס, התייחסה דיצה אדרי מנהלת אמית באר טוביה לכך שרוב התלמידים לא הכירו את התקופה הקשה הזו. “אני וכל מי שהיה חי באותו הלילה הנורא לא ישכח אותו לעולם”, היא שיתפה את התלמידים. “כל אחד מאתנו יכול לתאר את הרגע שבו קיבל את ההודעה על הרצח הנורא הזה, היכן היינו מה עשינו ? מה תיכננו לעשות? ואיך ברגע אחד כל חיינו השתנו. איך המעשה הזה סטר על נפשנו והביא את כולנו לנקודת משבר גדולה מאוד”.

“גם ברגע זה בחלוף כמעט 3 עשורים, חוזרות אלי התחושות הקשות והזעזוע של אותו הלילה וכל מה שרצינו להאמין בו בעקבות כך”, הוסיפה אדרי. “אנו חייבים להאמין שחיים משותפים כעם בונים מרצון טוב ומתוך נכונות אמיתית לקבל את קיומו של האחר, תוך שאנו מבינים את הצרכים ואת הפחדים שלו. אנו עם אחד וחברה אחת ואין לנו אופציה לא לחיות יחד. יום הזיכרון הזה הוא יום של התחייבות מחודשת לקיים בתוכנו את החובה של רעות ואחווה של הכרה במה שאנחנו ובמה שזולתנו מאמין בו. בואו נתקרב זה לזה, נכיר לעומק את הרצונות הדאגות ונכריע כל מחלוקת בהסכמות מתוך סולידריות אהבה ואחווה של אחים”

פורסם בתאריך: 06.11.2022